logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۴۴۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
"اربعین سید و سالار شهیدان"

عشق به امام حسین(ع) سن و سال نمی‌شناسد/ از خادمی پدران پیر تا جای خالی شهدای مدافع حرم

عشق-به-امام-حسین(ع)-سن-و-سال-نمی‌شناسد-از-خادمی-پدران-پیر-تا-جای-خالی-شهدای-مدافع-حرم-

این روزها عشق به امام حسین(ع) میلیونها دلداده را به عراق کشانده است، در این میان خادمان حسینی نیز حال و هوای عجیبی دارند.

به گزارش خبرنگار موج رسا; از نجف اشرف، پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در عراق هرساله با حضور میلیونها زائر از کشورهای مختلف در شرایطی برگزار می‌شود که عاشقان حسینی با حال و هوای توصیف نشدنی مسیر را طی و خود را به بین الحرمین می‌رسانند، این راهپیمایی که در منابع معتبر شیعه بسیار سفارش شده بعد از سقوط رژیم بعث عراق قوت گرفته و هرسال پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود.

اربعین امسال نیز نزدیک است و دوباره عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) با دلهای مملو از محبت اهل بیت(ع) راهی کربلا شده‌اند، موکب‌ها در مسیرهای مختلف برپا شده و از زائران سید و سالار شهیدان پذیرایی می‌کنند، یکی با آب خنک و دیگری با غذای نذری زائران را برای توقف در موکب‌ها دعوت می‌کنند.

"کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود" شیرزن کربلا بعد از اینکه در مجلس یزید به تببین حرکت عاشورا و مظلومیت حسین بن علی(ع) پرداخت و یزید و لشکریان کفر را رسوا ساخت و در اربعین سید و سالار شهیدان راهی کربلا شد، شیعیان نیز تا به امروز این حرکت را تداوم بخشیده و زنده نگه داشته‌اند.

دلدادگان حسینی بی قرار راهی حرم 6 گوشه اباعبدالله الحسین(ع) شده‌اند و این بی قراری هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود، در این میان فرزندی پدر پیرش را بر دوش کشیده و پدر پیری نیز با دستهای لرزان و کمر خمیده در حالی که عرق برپیشانی جاری است مسیر را طی می‌کند.

یکی از خادمان حسینی که سالها برای زائران خدمت رسانی کرده در این باره می‌گوید: با عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) لیاقت خادمی پیدا کرده‌ام و از اینکه سالها این افتخار نصیبم شده خرسندم. خودم و خانواده‌ام همگی خادم حسین و زائرانش هستیم.

وی با بیان اینکه حاضرم از همه دارائی‌ام در این راه بگذرم، افزود: خادم حسین بودن عالم دیگری دارد و شاید قابل توصیف هم نباشد از ارباب می‌خواهم این را از من قبول کند و در روز قیامت نیز نزد خداوند متعال شفاعتم را بکند.

راننده کامیونی از اینکه توانسته در راه امام حسین(ع) قدمی بردارد خوشحال بود و می‌گفت: بنده از باری که برای مراسم اربعین حمل می‌کنم ریالی نمی‌گیرم، از دست من فقط این برمی‌آید و تا به امروز سعی کردم از آن دریغ نکنم.

وی بیان کرد: هر کسی به هر طریقی خدمت می‌کند، یکی با پولش و دیگری قلمش و آن یکی با نطقش در راه امام حسین(ع) خدمت می‌کنند باید توجه کنیم که مدافعان حرم نیز نباید فراموش شوند، رشادتهای آنها داعش را زمین گیر کرد و امروز همه در آرامش این مراسم را به جای می‌آورند. جای شهدا خالی است.

این راننده کامیون که سالها در راه امام حسین(ع) به کشور عراق رفت و آمد داشته در مورد پذیرایی مردم این کشور از زائران گفت: شیعیان عراق سنگ تمام گذاشته‌اند و از همه چیزشان در این راه می‌گذرند و هرکسی به اندازه توانش به زائران خدمت می‌کند.

اما خادمان حسینی استان زنجان در نجف اشرف نیز با عشق خاصی مجموعه ورزشی این شهر که موکب اصلی زنجان است را برای پذیرایی از زائران آماده کرده‌اند، آخرین گروه از خادمان نیز دوشنبه شب وارد این نجف شد، عشق و حال عجیبی در موکب برقرار است و هر یک از خادمان از اینکه این افتخار نصیب‌شان شده خوشالند.

نیمه‌های شب خادمان بعد از اتمام ماموریت‌های محول شده راهی حرم امیرالمومنین علی(ع) می‌شوند تا ارادات قلبی خود را به مولای متقیان نشان دهند و در سکوت نیمه‌های شب این را بگویند که آقا جان کاش شب عاشورا بود و ما در کنار فرزندت بودیم اگرچه این توفیق نصیب‌مان نشد اما توفیق خادمی را از ما مگیر.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر