logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵
[ شناسه خبر : ۴۳۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
تهمینه میلانی در زنجان:

زنان ما در جامعه بسیار ضعیف تربیت شده‌اند/ خانواده ها به دختران فرصت بیشتری برای جبران اشتباه بدهند

زنان-ما-در-جامعه-بسیار-ضعیف-تربیت-شده‌اند-خانواده-ها-به-دختران-فرصت-بیشتری-برای-جبران-اشتباه-بدهند

تهمینه میلانی گفت:متاسفم که بگویم زنان ما در جامعه بسیار ضعیف تربیت شده‌اند.

به گزارش موج رسا;  کارگردان فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" با حضور در سینما بهمن زنجان،به تماشای این فیلم نشست.

وی در جمع خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه موضوع این فیلم در خصوص خشونت خانگی است،اظهار داشت: این نگه داشتن عشق مهمتر از رسیدن به عشق است.

این هنرمند با اشاره به اینکه ساخت فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" بر اساس یک احساس وظیفه در قبال جامعه زنان است، خاطرنشان کرد: متاسفم که بگویم زنان ما در جامعه بسیار ضعیف تربیت شده‌اند.

میلانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جامعه ما نگاه خانواده‌ها نسبت به فرزند پسر و دختر متفاوت است و این فیلم تلنگری به خانواده‌هاست تا به دختران خود فرصت بیشتری بدهند تا اگر اشتباه کردند، همه درها را به روی وی نبندند.

این کارگردان با بیان اینکه وجود جامعه سالم مشروط به داشتن زنان و مردان خوشحال است،ادامه داد: زندگی سالم و شاد خانوادگی در کنار بودن اعضای خانواده امکان‌پذیر می کند.

میلانی در مورد نگاه ویژه خود به زنان گفت: در جامعه اگر ٥٠٠ کارگردان وجود داشته باشد، ٤٨٠ کارگردان مرد هستند و این امر موجب شده تا همین افراد به اندازه کافی برای مردان فیلم بسازند چرا که شناخت ناقصی از زنان دارند.

وی بیان داشت:مردان اغلب به عواطف و تفکران زنانه بی‌تفاوت هستند به همین دلیل تصمیم گرفتم برای زنان فیلم بسازم تا کمبودهایی که در مورد زنان وجود دارد را در فیلم‌هایم به نمایش بگذارم.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که این فیلم با آن مواجه بوده است، گفت: در فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" سعی داشتیم آئینه‌ای در مقابل افراد جامعه قرار دهیم تا خود را در آن ببینند، دلیل اینکه وزارت بهداشت و وزارت ارشاد این فیلم را تشویق کرده‌اند ولی صدا و سیما حتی یک تیزر از آن پخش نمی‌کند هم نشان می‌دهد که فیلم چالشی در جامعه ایجاد کرده است.

این کارگردان فیلم در مقابل درخواست یکی از حضار برای انتخاب لوکیشنی از زنجان در فیلم‌های آتی خود نیز اظهار داشت: سکانس‌هایی از فیلم "واکنش پنجم" را در جاده قیدار فیلمبرداری کرده‌ایم و انشالله در فیلم‌های بعدی هم بتوانیم از این شهر و بازیگران آن استفاده کنیم.

این کارگردان در خصوص سوابق فیلمسازی خود گفت:تا کنون ١٤ فیلم سینملیی ساخته‌ام و روی صحبت آخرین فیلمم با زوج‌های جوان است و برای ساخت آن نیز سختی‌های زیادی متحمل شده و با هزینه شخصی و با کمک همسرم آن را ساختم.

میلانی با اشاره به چگونگی فیلمساز شدن خود بیان داشت: زمانی که در مدرسه تحصیل می‌کردم، فشار بر روی دختران همکلاسی‌ام را دیدم ولی خودم با محدودیتی مواجه نبودم، بر همین اساس فکر کردم باید زبان بخشی از جامعه باشم چون محدودیت‌های زنان دیگر را نداشتم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر