logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۳۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

تیر خلاص به برجام

تیر-خلاص-به-برجام

آمریکایی‌ها می‌خواهند هم تحریم‌ها را داشته‌ باشند و هم ظاهر برجام را حفظ کنند تا از این طریق، محدودیت‌های هسته‌ای را نیز بر ما تحمیل کنند.

به گزارش موج رسا; «یدالله جوانی» در یادداشت روزنامه «جام‌جم» نوشت:

اجرای قانون کاتسا، معنایی جز شلیک تیر خلاص به برجام نخواهد داشت، زیرا تحریم‌هایی که از طریق این قانون علیه ملت ایران اعمال می‌شود، وضعیت را به مراتب پیچیده‌تر از قبل برجام می‌کند و ما با تحریم‌هایی سنگین‌تر از گذشته مواجه خواهیم شد. این نشان می‌دهد که برجام هیچ‌گونه نفعی برای ملت ایران نخواهد داشت و وقتی آمریکایی‌ها یک توافق بین‌المللی را این‌گونه زیر پا می‌گذارند و به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، ماندن جمهوری اسلامی در این توافق جز خسارت برای ملت ایران، چیز دیگری نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد اقدام متقابل در این زمینه همان‌طور که برخی مسئولان اعلام کرده‌اند، باید به نوعی پایان دادن به برجام باشد؛ برجامی که نه تنها منافع ملی ما را تامین نمی‌کند، بلکه مغایر منافع ملی است.

آمریکایی‌ها می‌خواهند هم تحریم‌ها را داشته‌ باشند و هم ظاهر برجام را حفظ کنند تا از این طریق، محدودیت‌های هسته‌ای را نیز بر ما تحمیل نمایند. جمهوری اسلامی ایران اگر محدودیت‌هایی را در برنامه هسته‌ای خود پذیرفته و تا امروز هم به تمام تعهداتش عمل کرده با این هدف بوده که تحریم‌ها برداشته شود و تحت هیچ عنوانی، تحریم‌های جدید اعمال نشود. قانون کاتسا مغایر این توافق‌نامه است و قطعا وقتی تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شود، هیچ منطقی برای باقی ماندن در برجام وجود ندارد. البته اینها، تحریم‌ها را به بهانه فعالیت‌های سپاه و این ادعا که سپاه از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، اعمال می‌کنند، اما در واقع هدف آنها مقابله با جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران و نظامی اسلامی است.

بحث سپاه، بهانه است و از این جهت سپاه را مطرح می‌کنند که این نهاد، دستان پرقدرت ملت ایران است و از عوامل اصلی اقتدار ملت ایران به حساب می‌آید؛ همان‌طور که برنامه‌ هسته‌ای و توانمندی‌ موشکی از عوامل اقتدار کشورمان هستند. آمریکایی‌ها عوامل اقتدار ملت ایران را نشانه رفته‌اند و کاری که باید کرد این است که با توجه به وحدت و انسجامی که در کشور وجود دارد،مسئولان باید بموقع، پاسخ متناسبی در این زمینه بدهند و پاسخ متناسب هم باید تامین‌کننده منافع ملت ایران باشد. آیا ماندن در برجامی که هیچ‌ نفعی برای ما ندارد و آمریکایی‌ها تحریم‌ها را به شکل دیگری برمی‌گردانند و تشدید می‌کنند، می‌تواند منافع ملت ما را تامین کند؟

آمریکایی‌ها با این استدلال که براساس منافع و امنیت ملی کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند به‌دنبال تحمیل تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران هستند؛ برهمین مبنا هم باید در جمهوری اسلامی با شاخص منافع و امنیت ملی، تصمیم‌گیری شود، زیرا هدف آمریکا از این تحریم‌ها، تضعیف عوامل اقتدار ملت ایران است و وقتی آنها با صراحت بحث براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را مطرح می‌کنند هیچ‌گونه توجیهی ندارد که ما در مسیری حرکت کنیم که آنها برای ما طراحی می‌کنند و قطعا اگر ملت ایران راه‌های دیگر را در پیش بگیرد، می‌تواند بر تحریم‌ها نیز غلبه کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: مشرق نیوز

فرم ارسال نظر