logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۲۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

بعد فرهنگی اربعین باید بیش از پیش پررنگ‌تر شود/ لزوم رعایت سنت‌ها و ارزشهای دولت و ملت عراق

بعد-فرهنگی-اربعین-باید-بیش-از-پیش-پررنگ‌تر-شود-لزوم-رعایت-سنت‌ها-و-ارزشهای-دولت-و-ملت-عراق

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به مراسم اربعین امسال گفت: بعد فرهنگی اربعین باید بیش از پیش پررنگ‌تر شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مسعود صفیاری شنبه شب در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین زنجان که بین اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد، اظهار کرد: بعد فرهنگی و هویت فرهنگی اربعین باید بیش از پیش پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید قبل از اعزم، در حین اعزام یعنی در مرز و بعد از اعزام انجام شود، ابراز کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استان در بحث مسائل فرهنگی اربعین استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه حوزه‌هایی در خصوص مسائل فرهنگی احصا و روی آن کار شده است، افزود: اصول حاکم بر مسائل اربعین به صورت عمده اصول فرهنگی است که این اصول فرهنگی را باید در کلان برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: در بخش سیاست‌های اجرایی تقویت همگرایی، تقویت انسجام و یکپارچگی بین مسلمانان و مذاهب، محور قرار گرفتن مسائل اساسی جهان اسلام، رعایت حداکثری آداب زیارت اربعین و رعایت سنت‌ها و ارزشهای دولت و ملت عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام صفیاری با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی، انسجام و یکپارچگی تاثیرگذاری را افزایش خواهیم داد، گفت: یکسری برنامه‌های فرهنگی باید در کشور خودمان اجرا و برخی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دیگر علما از طریق صدا و سیما به مردم منتقل شود.

وی اظهار کرد: در بخش موکب‌ها ما در کنار موکب‌های تدارکاتی برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا خواهیم کرد یعنی این موکب‌ها دو منظوره خواهد بود و در بخش اعزام روحانی نیز اصل بر اعزام روحانی دغه‌مند و اربعینی است که جلسات توجیهی نیز در این خصوص برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر تعامل کمیته‌ها و با ابراز امیدواری از تحقق این امر خاطرنشان کرد: هم‌افزایی کمیته‌ها در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود بنابراین نیاز است تا این کمیته‌ها در کنار هم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم تلاش کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر