logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۰۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مبلغ زنجانی مطرح کرد؛

عدم تسلط برخی مبلغان به علم روز / تبلیغ لسانی کافی نیست

عدم-تسلط-برخی-مبلغان-به-علم-روز-تبلیغ-لسانی-کافی-نیست-

مبلغ زنجانی گفت: باید مبلغ دینی مجهز به علوم روز باشد تا پاسخگوی شبهات باشد.

حجت الاسلام حسن سلطانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: از سال 80 به امر تبلیغ مشغول هستم و در بخش های دندی و قره پشتلو به این امر پرداخته ام.

وی با بیان اینکه تبلیغ امر مهمی در بین مردم محسوب می شود،تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه حضور مبلغان برای آشنایی مردم با احکام دین در روستاها و مناطق محروم فراهم شده است.

این مبلغ زنجانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی علاوه بر تسهیل امور برای روستاییان، پای رسانه را نیز به روستاها باز کرد، گفت: این مهم موجب افزایش سواد دینی مردم شده است.

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه تبلیغ باید عملی باشد و تنها تبلیغ لسانی کافی نیست،تصریح کرد: مبلغان باید با عمل خود مردم را با دین اسلام آشنا کنند.

وی همراه بودن اخلاق و عمل را موجب تاثیرگذاری تبلیغ عنوان کرد و گفت: حضور مبلغان برای افزایش سواد دینی مردم موثر است.

این مبلغ دینی با بیان اینکه فقه اسلام دارای بخش عقاید است که باید استوار شود،خاطرنشان کرد: ضمن اینکه باید خداشناسی،پیامبر و امام شناسی در مردم قوی شود باید احکام نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: مردم در درجه اول باید با اخلاق اسلامی آشنا شوند و سپس احکام دینی را مورد توجه قرار دهند.

وی یکی از وظایف مهم مبلغان را تبیین اهداف امام حسین (ح) در قیام عنوان کرد و گفت: مبلغان باید ضمن برگزاری مراسم های عزاداری، به تبیین این اهداف بپردازند.

این مبلغ با اشاره به حرکت عظیم دسته های عزاداری مردم زنجان در هشتم و یازدهم محرم، گفت: این حرکت چون نام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مطرح است تاثیرگذار است.

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه این حرکت عظیم معنوی عظمت قیام امام حسین (ع) را به جهانیان مخابره می کند،افزود:مردم جهان نسبت به این گونه حرکت ها عکس العمل نشان داده و در پی تحقیق می روند.

وی گفت: حرکت خدایی امام حسین (ع) امروز دل ها را زنده کرده و چشمان جهانیان را به حقیقت باز کرده است.

این مبلغ با اشاره به مشکلات امر تبلیغ،افزود:  گاهی اوقات مبلغان به علم روز مسلط نیستند که این امر مشکلاتی را در تبلیغ به وجود می آورد.

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه باید مبلغ دینی مجهز به علوم روز باشد تا پاسخگوی شبهات باشد، ادامه داد: باید مبلغ به ابزار و اطلاعات روز مجهز باشد.

وی برضرورت روشنگری در خصوص مسائل مختلف از سوی مبلغان تاکید کرد و گفت: تبیین اهداف عاشورای حسینی باید مورد توجه مبلغان باشد تا دستاورد لازم به دست آید.

گفتنی است، در سال جاری یک هزار و ۲۰۰ مبلغ و مبلغه در مناطق مختلف استان زنجان در ماه های محرم و صفر حضور دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر