logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به همت جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می شود؛

اول آذرماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان»/ ارسال 7500 اثر در سال گذشته

اول-آذرماه؛-آخرین-مهلت-ارسال-آثار-به-سوگواره-ملی-«میعادگاه-عاشورایی-دانشجویان»-ارسال-7500-اثر-در-سال-گذشته-

هم‌زمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع)، سومین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» به میزبانی زنجان برگزار می‌شود که آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره، اول آذر ماه سال جاری است.

به گزارش موج رسا; هم‌زمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع)، سومین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

این سوگواره یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای ملی دانشگاهی در سطح کشور است که با همکاری «جهاددانشگاهی استان زنجان»، «حسینیه اعظم زنجان» و «سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور» برگزار می‌شود.

طی دو دوره قبلی برگزاری این رویداد فرهنگی، بالغ بر ۷۵۰۰ اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفت و آثار برگزیده نیز در قالب سه جلد کتاب، دو مجموعه مولتی‌مدیا و دو مجموعه نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سومین دوره این سوگواره ملی که به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود، از ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۶ مطابق با اول محرم‌الحرام ۱۴۳۹ هجری قمری در چهار بخش «شعر»، «عکس» (حرفه‌ای و آماتور)، «قطعه‌های صوتی» (پادکست) و «کلیپ‌های تصویری» فعالیت خود را آغاز کرده و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این سوگواره تا اول آذرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

دانشجویان، علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند پایگاه اینترنتی سوگواره به آدرس www.roozevaghee.ir و کانال تلگرامی به آدرس t.me/rooz_e_vaghee مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۰۱ و ۳۳۰۳۵۳۰۰ - ۰۲۴ تماس حاصل کنند.

این سوگواره ملی که دبیرخانه دایمی آن به واسطه اشتهار زنجان به «پایتخت شور و شعور حسینی ایران اسلامی» در زنجان قرار دارد، تلاش می‌کند تا از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف در جهت تعمیق باورهای دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور، گامی هرچند کوچک بردارد.

ترویج هنر متعالی انقلابی، اشاعه سبک و سیاق زندگی این امام همام در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی، جهت بهره‌گیری مؤثر و مستمر و کاربردی قابل انعکاس در فضای جامعه، از دیگر اهداف این سوگواره به‌شمار می‌رود.

نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» با همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان زنجان، در راستای تعمیق فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه دانشگاهی و به‌ویژه قشر جوان، در سال ۱۳۹۳ برگزار شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر