logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

جامعه تنظیم شده با فرهنگ عاشورا،عزتمند است

جامعه-تنظیم-شده-با-فرهنگ-عاشورا،عزتمند-است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هر فرد و جامعه ای که برنامه خود را با فرهنگ عاشورا و مسیر زندگی سرور و سالار شهیدان تنظیم کند بی شک سرافراز، عزتمند و پیروز می شود.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: ایام ماه های محرم و صفر فرصت مناسبی برای برنامه ریزی هیئت های مذهبی استان برای برگزاری برنامه های مطلوب است.

وی با بیان اینکه تاکید ما توجه هیئت های مذهبی به بحث منبر است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از هیئت های مذهبی منبر گریز و نماز گریز هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در دهه اول محرم اکثر هیئت های مذهبی استان به منبر توجه خاص داشتند، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند منبر آدم ساز و سازنده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید سازمان تبلیغات اسلامی استان در شبکه تبلیغ بر بحث منبر است،ادامه داد:محتوای سخنرانی ها نیز باید به گونه ای باشد که جوانان را جذب منبر کند.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه امروزه آسیب های اجتماعی در جامعه نمود بیشتری دارد، گفت: منبر یکی از مراکزی است که می تواند مردم را نسبت به این آسیب ها آگاه کرده و راهکار ارائه کند.

وی با بیان اینکه ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای آگاه بخشی به جامعه در مورد شعائر دینی و احکام اسلامی است،تصریح کرد:نظم و انسجام و قانون مداری در برنامه های هیئتی بسیار مهم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: هر فرد و جامعه ای که برنامه توسعه و تکامل خود را با فرهنگ عاشورا و مسیر زندگی سرور و سالار شهیدان که همان مسیر سیر به سمت خداست، تنظیم کند بی شک سرافراز، عزتمند و پیروز می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه عرض ارادت خالصانه مردم به ابا عبدالله الحسین (ع) و زنجانی خالق بزرگترین حماسه عزادرای جهان تشیع هستند،گفت: در روزهای دهه اول به ویژه و اوایل دهه دوم برنامه های بزرگی در استان زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه عزاداری های مردم زنجان امروز الگوی سایر استان ها شده است،گفت: ستاد ساماندهی شئون نقش محوری برای ساماندهی برنامه ها و مناسبت های دینی دارد و در این زمینه با همکاری دستگاه های اجرایی برنامه های مذهبی برگزار می شود.

 حجت الاسلام صفی یاری گفت: این ستاد تنها ستاد تخصصی مناسبت های دینی در کشور است که احیای جایگاه و اثر بخشی این ستاد در استان مورد توجه قرار گرفته است و نتایج مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هئیت ها فرد محور فعالیت می کنند، گفت: هئیت ها باید دارای مجوز بوده و سمبل نظم و قانون مندی شده و با مراجع انتظامی و فرهنگی ارتباط داشته باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر