logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۹۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خبرداد

تولید، تأمین و پخش21500 دقیقه برنامه در ایام محرم

تولید،-تأمین-و-پخش21500-دقیقه-برنامه-در-ایام-محرم

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان بیش از 21500 دقیقه برنامه در انعکاس عزاداری های پایتخت شور و شعور حسینی تولید، تأمین و پخش کرده است.

مرتضی صفری در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: همزمان با دهه محرم و عزاداری خالصانه مردم ولایتمدار استان زنجان، صحنه های ناب دلدادگی و ارادت دلسوخته گان مکتب عاشورا از پایتخت شور و شعور حسینی به سراسر جهان مخابره شد.

وی گفت: کارکنان رسانه استاني نيز همنوا با مردم عزادار استان، با تلاش شبانه روزي خود سعي کردند تا  گوشه هایی از عظمت و صلابت این عزاداری ها را به تصویر بکشند.

این مسئول با اشاره به تلاش 300 نفر از همکاران صداو سیما در واحد تولید و فنی  با بهره گيري از امکانات و تجهيزات مختلف فني از قبيل سه واحد سیار تلویزیونی، 3 ست ماکروویو، دو دستگاه sng ، شش خط فیبر نوری، 18 دوربین تصویربرداری، 3 دوربین پرنده، 20 دستگاه میکروفون،افزود: سایر تجهیزات فنی نیز بستر لازم را برای انعکاس این رویداد بزرگ مذهبی محیا کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به تلاش همکاران سیمای مرکز اظهار داشت: معاونت سیما همچون سال های گذشته برنامه ریزی های دقیق و گسترده ای را برای دهه اول محرم انجام داده بود.

صفری خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی سیما پوشش و پخش زنده 12 مراسم و برنامه باشکوه از جمله بزرگترین دسته عزاداری جهان تشیع یعنی حسینیه اعظم و همچنین دسته های عزاداری زینبیه اعظم، فاطمیون، مکتب الزهراء، احمدیه،  نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران شهرهای قیدار و خرمدره، شیرخوارگان حسینی، مراسم احلی من العسل، شام غریبان حسینی در حسینیه اعظم  بود.

وی ادامه داد: در مجموع در دهه اول محرم1370 دقیقه عزاداری های باشکوه استان از شبکه استانی سیما(اشراق) به صورت زنده پوشش داده شد.

این مسئول بیان داشت: علاوه بر شبکه استانی ، 15 شبکه سراسری و برون مرزی رسانه ملی نیز با هماهنگی های به عمل آمده، به مدت 2694 دقیقه این عزاداری های باشکوه را به صورت زنده پخش کردند تا جهانیان شاهد عشق و دلدادگی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خاطرنشان کرد:معاونت سیما همچنین در این ایام علاوه بر اختصاص برنامه های روتین خود مثل آلاچیق، راه روشن، بیزیم ائلل، شاپرک و .... برنامه های متعددی را نیز تأمین، تولید و پخش کرد که از مهمترین آنها می توان به عزاداری شهرستانها، سخنرانی محرم، مشاعره، با کاروان عاشورا، گزیده دسته های عزاداری و ..... اشاره کرد.

صفری گفت: سیمای زنجان در مجموع 14228 دقیقه برنامه در دهه اول محرم تأمین، تولید و پخش کرد.

وی در ادامه به تلاش های همکاران رادیو اشاره کرد و گفت: معاونت صدای مرکز نیز با تأمین، تولید و پخش بیش از 6560 دقيقه برنامه از شبکه استاني راديو حال و هوای محرم را در استان طنین انداز کرد.

این مسئول یادآور شد: ویژه برنامه رادیوی استانی از جمله  عشق سوداسی، عشق قافله سی، شعر کوچه سی، دستجات حسینی، برنامه های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، پخش مستقیم عزاداری های محرم در قالب عزاداری های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیات عزاداران احمدیه، مکتب الزهرا، هیت فاطمیون، تجمع بزرگ عزاداران شهرستانهای خدابنده و خرمدره.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد:رادیو زنجان همچنين ساير برنامه هاي روتين از قبیل ایشقلی یول، سلام زنجان، گلبرگ، جوان زنجانی سلام و ..... را نیز به موضوع ماه محرم اختصاص داده بود .

صفری گفت:رادیوی استانی زنجان در ایام محرم با شبکه های سراسری و استانی رادیو نیز به مدت 240 دقیقه ارتباط زنده برقرار کرده تا بتواند جال و هوای استان حسینی زنجان را به سایر نقاط کشور معرفی نماید .

وی سپس به تلاشهای همکاران معاونت خبر نیز اشاره کرد و گفت: این معاونت نیز همگام با ساير معاونتهاي توليدي مرکز با توليد و پخش گزارشهاي مختلف خبري تلويزيوني و راديويي، اعزام اکیپ های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، برقراری 4 ارتباط زنده با بخشهای خبری  شبکه های یک و خبر به مدت 12 دقیقه و همچنین بخشهای خبری رادیو سراسری فرهنگ، ایرن و معارف، پخش اطلاعیه های مربوط به عزاداري هاي مردم استان، تهیه و ارسال اخبار و گزارش های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش های رادیویی و تلویزیونی، پخش و .... در مجموع به مدت 738 دقیقه به موضوع محرم پرداخت کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر