logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۹۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تاکید کرد

ضرورت حل مشکلات تامین اقلام موکب های اربعین/قد و قامت دیپلماسی دینی در اربعین خود را نشان داد

ضرورت-حل-مشکلات-تامین-اقلام-موکب-های-اربعین-قد-و-قامت-دیپلماسی-دینی-در-اربعین-خود-را-نشان-داد

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بر ضرورت حل مشکلات تامین اقلام موکب های اربعین در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش موج رسا; سرهنگ رضا حسینی در جلسه ستاد اربعین استان زنجان اظهار داشت:10 موکب از استان زنجان در کشور عراق در ایام اربعین راه اندازی می شود و در همه موکب ها بسیجیان و بازنشسته و کادر سپاه نقش ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه در سامرا نیز حسینیه و زینبیه اعظم که قبلا در ستاد اصلی بودند امسال در سامرا مستقر می شوند، تصریح کرد: 20 هزار غذا در هر وعده در نجف ارائه می شود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: موکب مسیر نجف به کوفه در اختیار سپاه قرار داد و دو روز قبل و بعد اربعین در حیدریه نیز خدمات رسانی انجام می شود.

حسینی برضرورت حل مشکلات تامین اقلام موکب های اربعین تاکید کرد و گفت:جلسات و برنامه های ستادی برگزار و کارهای عملی در طول دو سال گذشته کمرنگ بوده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته حضور مداح و روحانی در موکب ها کمرنگ بود، افزود: راهپیمایی اربعین معمولا پنج روز مانده به اربعین افزایش می یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حضور مبلغان در موکب ها امسال پررنگتر دیده شود تا کارهای تبلیغاتی و رفع شبهات به درستی انجام شود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: 10 روز مانده به اربعین اتوبوس های با تخفیف های خوبی در نظر بگیرند تا زائران به خوبی انتقال داده شوند.

حسینی افزود: برای انتقال زائران هر روز سه اتوبوس در نظر گرفته شود تا حرکت به مرز آسانتر انجام شود.

وی با بیان اینکه موکب های زنجان در شهر نجف جاافتاده است، خاطرنشان کرد: در شهر کربلا نیز ضروری است موکب های زنجانی دائر شود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه برای اسکان زائران در کربلا مشکلاتی وجود دارد،خاطرنشان کرد: تلاش شود تا سال آینده برای استراحت زائران محلی در کربلا پیش بینی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به استقرار در سامرا با حضور حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، اظهار داشت: جانمایی در ورودی سامرا انجام شده است.

حجت الاسلام جنتی خاطرنشان کرد: در این شهر فقط بحث پذیرایی انجام می شود و اسکان برنامه ریزی نشده است.

حجت الاسلام مصائبی،معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز بر ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف سفرهای زائران در اربعین تاکید کرد و گفت: رادیو اربعین در سال گذشته راه اندازی شد که امیدواریم در سال جاری نیز محقق شود.

وی با اشاره به اینکه هم قاری و هم مبلغ برای اعزام پیش بینی شده است، افزود: برگزاری جلسات سخنرانی در موکب ها در سال گذشته اجرایی شد.

این مسئول با بیان اینکه اربعین به عنوان کنگره جهانی مطرح است و باید همزیستی مسالمت آمیز ملل مورد توجه قرار گیرد، گفت: فعالیت جریان تشییع انگلیسی افزایش یافته است و مبلغان در حرم ها ارتباط گیری کرده و به دنبال افزایش شبهات در دین هستند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان فقر هنری را یکی از مشکلات اربعین عنوان کرد و گفت: هنوز آنگونه که باید با زبان هنر به اربعین توجه نشده است.

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: ایستگاه های صلواتی ایرانی در عراق در حال تبدیل به موکب هستند که این خوب نیست.

وی با بیان اینکه قد و قامت دیپلماسی دینی در اربعین خود را نشان داد، افزود: این قدرت نشان داد که بین ملت ها می تواند دوستی ایجاد کند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: سامانه سماح از اول شهریور ماه آغاز به کار کرد و 747 نفر در سامانه ثبت نام و 200 نفر مدارک تکمیل شده است.

بابایی گفت: امسال ویزاها تکی است و مدت ویزا سه ماه است اما برای کشور عراق این ویزا یک ماه زمان دارد.

وی با اشاره به صدور ویزا برای 13 هزار و 700 نفر در سال گذشته برای زائران، گفت: یک میلیون نفر در سال گذشته مشکلاتی را به وجود آوردند.

این مسئول با بیان اینکه برخی از این افراد دارای ویزای جعلی بودند، گفت: زائران تلاش کنند تا ویزای کربلا از مبادی قانونی دریافت کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر