logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۹۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در ستاد اربعین استان زنجان عنوان شد؛

برنامه ریزی برای سفر بی خطر زائران زنجانی به عراق در اربعین/ خدمات رسانی به 30 هزار نفر در هر وعده غذایی در عراق

برنامه-ریزی-برای-سفر-بی-خطر-زائران-زنجانی-به-عراق-در-اربعین-خدمات-رسانی-به-30-هزار-نفر-در-هر-وعده-غذایی-در-عراق

در ستاد اربعین استان زنجان بر ضرورت برنامه ریزی برای سفر بی خطر زائران زنجانی به کشور عراق در اربعین تاکید شد.

به گزارش موج رسا; امیر حسین اسکندری امروز در ستاد اربعین استان زنجان، اظهار داشت: از سه سال گذشته ستاد اربعین در استان زنجان تشکیل شده است و امسال هم چارت این ستاد در استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در استان در این زمینه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: کمیته امنیتی و انتظامی این ستاد نیز تشکیل شده است تا سفر زائران بدون خطر باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال موکب ها در سامرا پیش بینی شده است که خدمات رسانی لازم را به زائران انجام می دهند.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به بازگشایی مرز قصر شیرین، گفت: این مرز امسال آزاد است و زائران اعزام می شوند و زائران زنجانی از مرز خسروی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمع بندی لازم در این زمینه انجام شده است،افزود: مسئولان کمیته ها جلسات را تشکیل داده و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه تلاش شده است تا از موازی کاری موکب های عزاداری در نجف و سامرا جلوگیری شود، ادامه داد: موکب ها در نجف اشراف مستقر می شوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار داشت: همه استان های کشور در عراق موکب دارند و استان زنجان نیز استان نجف، مسیر نجف به کربلا برای خدمات رسانی انتخاب شده است.

ذبیح الله بابایی با اشاره به اینکه خدمات مطلوبی در این ایام به زائران ارائه شد،افزود: از نظر کمیت شرایط خوبی نداشتیم اما از نظر کیفیت خدمات رسانی مطلوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته به 20 هزار نفر در هر وعده غذایی مشخص شده بود که امسال این میزان به 30 هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به خدمات رسانی به زائران در مسیر حیدریه، بیان داشت: این مسیر مابین کربلا و نجف قرار دارد و موکب های استان فعال هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: در شارع جنسیه موکب اصلی قرار دارد و سال گذشته بدون مشکل برنامه ها اجرایی شد.

وی با بیان اینکه 10 موکب در عراق خدمات رسانی می کنند،بیان داشت:در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان در کشور عراق خدمات رسانی شد.

این مسئول گفت: امسال نیز پیگیری های لازم در این زمینه انجام می شود و پیگیر اعتبارات دولتی نیستیم اما امسال هنوز خیرین در این زمینه وارد نشده اند. 

وی گفت: سال گذشته مبلغ 275 میلیون تومان به اربعین کمک کرد که شبهاتی را برای برخی افراد ایجاد کرد که امسال تلاش می کنیم از نذورات مردمی استفاده شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر