logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۹۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امروز ثبت شد؛

گردهم‌آیی مدافعان حضرت زینب (س) در زنجان

گردهم‌آیی-مدافعان-حضرت-زینب-(س)-در-زنجان

یازدهم محرم گردهم‌آیی مدافعان حرم حضرت زینب (س) در زنجان است.

به گزارش موج رسا; در اجتماع عظیم زینبیه اعظم زنجان مردم با تمامی وجود می‌آیند تا از شور و شعور حسینی‌شان، جهانیان را به حیرت آوردند.

این اجتماع عظیم از ساعت 14 و سی دقیقه امروز از مقابل زینبیه اعظم زنجان حرکت خود را آغاز کرده و به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع)حرکت کرد.

این مراسم از شبکه های استانی ؛ملی و بین المللی انعکاس داده شد.

امروز زنجان شاهد حماسه ای دیگر از حماسه شیر زن دشت کربلا و به یاد دلاوری های آن حضرت است،مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجان نه تنها در زنجان بلکه یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان در کشورمان است که همه ساله با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) از سرتاسر ایران و حتی خارج از کشور به خصوص از آذربایجان، ترکیه و دیگر کشورها برگزار می‌شود.  

طبق سنوات گذشته مسیر حرکت این دسته عزاداری از خیابان زینبیه، به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) است و هر لحظه تعداد خیل عظیم عاشقان بانوی دشت کربلا افزایش یافت.

عزاداران پایتخت شور و شعور حسینی در میعادگاه هر ساله خود، دسته عزاداری زنبیه اعظم گرد آمدند تا درس زینب بودن، درس ایستادگی، مقاومت، رشادت، حق گویی و پاسداری از حریم اسلام پس بدهند.

هزاران زنجانی در میعادی دوباره آمده اند تا بگویند زینب جان اگر امروز عباس نیست، حسین و علی اکبری نیست، مسلمانان و شیعیانی هستند که تا آخرین قطره خونشان پاسدار رسالت تو باشند.

امسال نیز سربیت نوحه  دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان  به شرح زیر بود.

 "کاخ‌های ظلمی تتره تدی قیامین یا حسین   اهل اسلامه اولوب الگو مرامین یا حسین  ای وئره ن لب تشنه جان  سرور آزادگان"  در این اجتماع که با حضور اقشار مختلف مردم و علی الخصوص زنان عاشورائی زنجان انجام شد عزاداران به سینه زنی و روضه خوانی پرداختند.

در واقع زنجان روز یازدهم محرم میعادگاه عشاق سفیر خورشید، شیر زن واقعه کربلاست  و در این روز  مردم زنجان  بر رنج و غم‌های زینب به سوگ نشستند.

90 واحد سیار و ثابت کار جمع آوری نذورات را انجام دادند،در حال حاضر یک هزار و 200 خادم به زینبیه اعظم زنجان همکاری دارند که 300 نفر از خادمان نیز کار انضباطی انجام می‌دهند.

ذبح قربانی فقط در قربانگاه‌های پیش بینی شده، ذبح‌های سنگین (شتر،گاو،...) فقط در کشتارگاه، قبول نذورات نیابتی بصورت حضوری یا تلفنی، تهیه و توزیع نذورات انجام شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر