logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۹۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امروز؛

بزرگترین اجتماع عزاداران زینبی جهان در زنجان برگزار می شود/ همنوایی عاشقان ثارالله پایتخت شور و شعور حسینی با شیرزن کربلا

بزرگترین-اجتماع-عزاداران-زینبی-جهان-در-زنجان-برگزار-می-شود-همنوایی-عاشقان-ثارالله-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-با-شیرزن-کربلا

بزرگترین اجتماع عزاداران زینبی جهان در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان در روز یازدهم محرم ، روزی که در زنجان به یوم الزینب مشهور است امروز برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; هر ساله چند روز مانده به این اجتماع شاه بیت اصلی این اجتماع توسط مسئول ستایشگران اهل بیت این مسجد اعلام می شود .

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه هر سال در این روز یک بیت به عنوان سربیت مراسم یازدهم محرم توسط حاج غلامرضا عینی‌فرد سروده شده و در مراسم خوانده می‌شود، افزود: امسال نیز سربیت نوحه  دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان  به شرح زیر است.

 "کاخ‌های ظلمی تتره تدی قیامین یا حسین
 اهل اسلامه اولوب الگو مرامین یا حسین
ای وئره ن لب تشنه جان
سرور آزادگان"
در این اجتماع که با حضور اقشار مختلف مردم و علی الخصوص زنان عاشورائی زنجان صورت می گیرد، عزاداران از مقابل مسجد زینبیه اعظم زنجان به سمت امام زاده ابراهیم (ع) حرکت کرده و در مسیر اجتماع نیز به سینه زنی و روضه خوانی پرداخته می شود .

زنجان روز یازدهم محرم میعادگاه عشاق سفیر خورشید، شیر زن واقعه کربلاست  و در این روز  مردم زنجان  بر رنج و غم‌های زینب به سوگ می نشینند و در خیابان امام  زنجان یک‌سره سیاه‌پوش، مردم میان موج غم، فریاد یا زینب سر می‌دهند.
در یوم الزینب دست‌هایی که رو به خورشید قد می‌کشند  هنوز در پی زنده نگه داشتن واقعه کربلا هستند و چونانکه سفیر خورشید، زینب کبری، پیام‌آور واقعه کربلا بود.
لازم به ذکر است این اجتماع ساعت 14 روز یازدهم محرم  آغاز و تا نماز مغرب ادامه خواهد داشت و  خیابان‌های مرکز شهر محل حضور ده‌ها هزار نفر از عزاداران حسین(ع) و دوستداران دختر شیر خدا، عقیله بنی هاشم، زینب کبری خواهد بود .

فرید احدیان  در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت:امسال نیز دسته زینبیه اعظم زنجان از مقابل زینبیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی در روز یازدهم محرم 90 واحد سیار و ثابت کار جمع آوری نذورات را انجام می دهند،خاطرنشان کرد: امسال 55 واحد ثابت سه نفره کار جمع‌آوری نذورات را انجام داده و همچنین 30 واحد سیار برادران و پنج واحد سیار خواهران کار جمع‌آوری نذورات را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 خادم به زینبیه اعظم زنجان همکاری دارند که 300 نفر از خادمان نیز کار انضباطی انجام می‌دهند.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان همچنین به شماره کارت این مسجد زینبیه اعظم زنجان نیز اشاره کرد و گفت: 6104337932561390 شماره کارت و 69275593 نیز شماره  حساب زینبیه اعظم زنجان است.

احدیان بیان داشت: هر شخص با شماره‌گیری #10*7*733* نذورات خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مراسم یازدهم مردم زنجانی‌ها هر سال از مقابل زینبیه اعظم زنجان تا امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود، افزود: هر سال جمعی از مسؤولان کشوری برای حضور در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: ذبح قربانی فقط در قربانگاه‌های پیش بینی شده، ذبح‌های سنگین (شتر،گاو،...) فقط در کشتارگاه، قبول نذورات نیابتی بصورت حضوری یا تلفنی، تهیه و توزیع نذورات صرفا پس از اخذ مجوز از مرکز بهداشت است.//ن

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ ]
تصویر بد وصدای فاجعه بار روی آنتن تلویزیون که توسط صدا وسیمای زنجان ارایه شده در شان این اجتماع با عظمت نیست در کل مراسم این همه جمعیت هیچ صدایی نداشت
فرم ارسال نظر