logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با نهم ماه محرم انجام شد؛

عزاداری زنجانی ها در روز تاسوعای حسینی/ جهان تشیع امروز مرثیه ‌سرا و عزادار است

عزاداری-زنجانی-ها-در-روز-تاسوعای-حسینی-جهان-تشیع-امروز-مرثیه-‌سرا-و-عزادار-است

امروز پس از گذشت قرن ها از نهضت بزرگ عاشورا که در نیم روزی رخ داده بود می گذرد و مردم زنجان  با حضور پرشکوه در هیئت های مذهبی استان نشان دادند که همچنان عظمت آن واقعه بزرگ بر صفحه دل‌ها و دفتر تاریخ جاودانه می‌درخشد و ارادت مردم هر سال نسبت به سرورشان پررنگ‌ تر از قبل می‌شود.

به گزارش موج رسا; امروز پس از گذشت قرن ها از نهضت بزرگ عاشورا که در نیم روزی رخ داده بود می گذرد و مردم زنجان  با حضور پرشکوه در هیئت های مذهبی استان نشان دادند که همچنان عظمت آن واقعه بزرگ بر صفحه دل‌ها و دفتر تاریخ جاودانه می‌درخشد و ارادت مردم هر سال نسبت به سرورشان پررنگ‌ تر از قبل می‌شود.

نمی دانم کدام معجزه از این حادثه کوتاه اما بزرگ امروز باعث شده که پس از ۱۴ قرن از حادثه عاشورا مردم ما اینگونه با عشق و ارادت سینه و زنجیر بزنند و در غم و اندوه از دست دادن بزرگ مردان این حادثه جامه سیاه بر تن بپوشند و این‌چنین عاشقانه شور حسینی را در هر کوی و برزنی از شهر به نمایش بگذارند.

بدون شک همه این مراسمات از سینه و زنجیرزنی‌ها تا سیاه ‌پوش کردن‌ ها و اطعام‌ ها در ایام ماه محرم همه حکایت از عمق عشق مردم به اهل‌بیت (ع) و نیز فرهنگ ناب و غنی این دیار دارد که مردم بر اساس باورها و اعتقادات خود آئین عزاداری محرم را برگزار می‌کنند.

صبح امروز که همزمان شده با نهم محرم‌الحرام، جهان تشیع با مرثیه ‌سرایی و عزاداری، به یاد رشادت‌ های حضرت ابوالفضل (ع) در واقعه کربلا، ارادت خود را به سقای دشت کربلا نشان دادند و مردم زنجان  نیز هم‌صدا و همگام با شیعیان جهان به یاد آن حضرت و مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

مردم زنجان امروز غرق در ماتم و عزا از نخستین ساعات طلوع آفتاب با حضور در هیئت های عزاداری با در دست داشتن علم های عزا تکیه های خود همچون سنت همه ساله این شهر به سمت امامزاده ابراهیم (ع) حرکت کردند تا عشق و ارادت خود را به حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا ابراز کنند.

مردم عزادار زنجان امروز با حضور یکپارچه در در بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد این شهر با ندای یا ابوالفضل (ع) با چشمانی غم آلود به عزاداری می پردازند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر