logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دقایقی پیش؛

بزرگترین تجمع شیعیان جهان در زنجان آغاز شد

بزرگترین-تجمع-شیعیان-جهان-در-زنجان-آغاز-شد

حرکت عزاداران حسینی در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این مسجد به طرف امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) زنجان دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش موج رسا; حرکت عزاداران حسینی در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این مسجد به طرف امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) زنجان دقایقی پیش آغاز شد.

در این مراسم که جمع کثیری از مردم زنجان و سایر شهرهای کشور حضور دارند، عزاداران در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه می‌زنند و ارادت خود را بار دیگر به اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت عباس (ع)اعلام می‌کنند.

در این مراسم که به‌ صورت زنده از شبکه‌های ملی و بین‌المللی سازمان صدا و سیما پخش می‌شود جمعی از علاقه‌مندان به اباعبدالله‌الحسین(ع) از سایر کشورها حضور دارند و ده‌ها عکاس و فیلمبردار این مراسم را پوشش تصویری می‌دهند.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این حسینیه واقع در خیابان فردوسی حرکت خود را آغاز و پس از عبور از سبزه‌میدان و خیابان امام در محل امامزاده سیدابراهیم (ع) به پایان خواهد رسید.

طبق یک سنت دیرینه، همه ساله هشتم ماه محرم، مقارن با شب تاسوعای حسینی، خیل عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و قمر منیر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در قالب دسته عظیم عزاداری از حسینیه اعظم زنجان به‌طرف امام‌زاده حضرت سیدابراهیم(ع) حرکت می‌کنند.

این روز در زنجان به یوم‌العباس مشهور است. در مسیر این دسته هزاران راس قربانی اعم از شتر، گاو و گوسفند ذبح می‌شود.

همچنین مردم نذورات نقدی خود را به اکیپ‌های ثابت و سیار جمع‌آوری نذورات تقدیم می‌کنند. عظمت و شکوه این برنامه و حضور ده‌ها هزار مردم به قدری است که نظیر آن در هیچ کجای ایران دیده نشده است، به همین دلیل اسفندماه سال 87 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این برنامه به عنوان دهمین میراث‌معنوی کشور ثبت شد و زنجان در بین محافل مذهبی و فرهنگی کشور به عنوان پایتخت "شور و شعور حسینی" شناخته می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر