logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

استقبال باشکوه مردم زنجان از نیم ضریح امامین عسکریین

استقبال-باشکوه-مردم-زنجان-از-نیم-ضریح-امامین-عسکریین

نیم ضریح عسکریین برای زیارت مردم استان زنجان از 31 شهریور ماه سال جاری در شهرها و روستاهای مختلف استان، میزبان زنجانی ها برای زیارت این ضریح است.

به گزارش موج رسا; مردم عزادار و دوستدار اهل بیت (ع) در ماه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرها و روستاها از کاروان کربلا حامل نیم ضریح  حرم مطهر امامین عسکریین(ع)  ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان، استقبال باشکوه و بیاد ماندنی می کنند .

گفتنی است،ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان از سال 94ساخت نیم ضریح سرداب امامین عسکریین(ع) را آغاز کرده است در ابتدای کار اگر چه مشکلاتی وجود داشت اما با گذشت زمان همت و بزرگواری مردم زنجان موجب شد تا این پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با موفقیت همراه باشد.

با جذب استادکارانی از استان های شاهرود و اصفهان و آغاز فعالیت ها این پروژه در شهر زنجان کلید خورد. برای ساخت این پروژه عظیم فرهنگی که از همان ابتدا به عنوان یکی از اهداف ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان بود، اهداف فرهنگی تعریف شد.

خیرین و مردم نیکوکار و همیشه در صحنه زنجان دست به کار شده و با پرداخت نذورات به کمک مسئولان ستاد عتبات آمدند، در ابتدا قرار بود از مس برای ساخت این ضریح استفاده شود که مردم زنجان نیز هر چه مس در خانه داشتند برای ساخت این ضریح به ستاد اهدا کردند اما بعدها با استفاده نقره 99 درصد به نظر می رسید کیفیت کار بهتر شود که خریداری نقره در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر اگر چه وقفه ای در این زمینه وجود داشت نقره مورد نیاز برای ساخت نیم ضریح فراهم شده است و مردم شهرستان های مختلف میزبان این نیم ضریح هستند.

صبح روز جمعه ۳۱ شهریورماه، کاروان کربلا حامل نیم‌ضریح سرداب حرم مطهر امامین عسکرین(ع) برای زیارت و تبرک اهالی شهرها و روستاهای استان از مقابل ستاد عتبات عالیت زنجان اعزام شد.

این کاروان به مدت ۱۵ روز در تعدادی از روستاها و همه شهرهای استان زنجان حضور خواهد داشت و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از اربعین امسال برای نصب، به شهر مقدس سامرا اعزام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر