logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه:

مسئولان فرهنگی کاری نکنند،بانوان ایرانی آتش به اختیار عمل کنند/به نام شهید حججی موج کتابخوانی ایجاد شود

مسئولان-فرهنگی-کاری-نکنند،بانوان-ایرانی-آتش-به-اختیار-عمل-کنند-به-نام-شهید-حججی-موج-کتابخوانی-ایجاد-شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولان فرهنگی کار به جایی نرسانند که بانوان ایرانی آتش به اختیار عمل کنند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام نظری در همایش زنان ایثارگر اسوه های صبر و مقاومت  استان زنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: مادران،همسران و دختران شهدا در خصوص آتش به اختیار به جامعه الگو دهند چرا که فرمان مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه از قرارگاه به نیروها آتش به فرمان می دهند، افزود: اگر قرارگاه دچار مشکل شده و قرارگاه فرهنگی نتواند وظایف خود را انجام دهد، باید نیروها به فرمان آتش به اختیار عمل کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر به افسرانی که در خط مقدم هستند، دستور می دهد که در این زمینه اقدام کنند، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند" به عقبه فکری و پشتوانه فکری بسیج کمتر پرداخته شده است، بسیج اندیشه است" و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر اندیشه بسیج در میدان باشد، مشکلات حل می شود، خاطرنشان کرد: در سوره فرقان آیه 52 آمده است که در جهاد کبیر که جهاد گفت و گو و علم است باید حقایق بیان شود.

حجت الاسلام نظری با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شهید حججی در تهران، گفت: شهید زنده است و موج در جامعه ایجاد می کند که این امر به خوبی در مراسم این شهید دیده می شد.

وی با بیان اینکه به نام شهید حججی موج کتابخوانی ایجاد شود،افزود: به نام شهید حججی کتاب های" طوفانی دیگری در راه است" و "هنر اهل بیت" که مورد علاقه این شهید بود، مطالعه شود.

 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دفاع همچنان باقی است یعنی موقع استراحت نیست، گفت: نباید تنها به سردار سلیمانی اکتفا شود بلکه باید کارخانه سردار سلیمانی راه اندازی شود.

حجت الاسلام نظری بیان داشت:مادران و همسران شهدا خسته نیستند و نباید اجازه داد این خستگی عارض شود که آن موقع دیگر کاری نمی شود کرد.

وی با بیان اینکه فقط باید به یاد خداوند متعال بود همانگونه که شهید حججی راه خدا را رفت و خداوند متعال او را سربلند و سرافراز کرد،خاطرنشان کرد: نام دیگر خداوند متعال حی است که این حیات به شهید داده شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بانوان باید نام رب و حی خداوند متعال را زنده نگه دارند، گفت: مادران مربی بوده و با حیای خود جامعه را پاک نگه می دارد.

حجت الاسلام نظری گفت: وجود فرزند دختر موجب می شود که 12 نعمت به خانه پدری نازل شود، شخصیت بخشیدن به دختر در خانه، جایگاه خانواده افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما فرهنگ اسلامی است و که مراسم شهید حججی محور وحدت برای جامعه اسلامی می شود، افزود: مسئولان فرهنگی کار به جایی نرسانند که بانوان ایرانی آتش به اختیار عمل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه نباید نمادهای ارزشی جامعه زیر سئوال رود، گفت: همسر شهید حججی گفت که محسن را تقدیم حضرت زینب (س) تقدیم کردم که نشان از صلابت و ایستادگی این بانوی ایرانی است که نمی گذرد که در مقابل دوربین اشکهایش جاری شود تا دشمنان سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام نظری بیان داشت: شهید حججی همچون حضرت علی اکبر (ع) شهید شد و به آرزوی خود رسید.

وی با بیان اینکه برضرورت استفاده از وصیت نامه و نامه های شهید حججی در مدارس و دانشگاه ها استفاده کرد، گفت: شهید حججی بال می زد که پرواز کند.

 استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شهید حججی قلب های تسخیر کرده و موج عظمت را در جهان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به اینکه روحیه جهادی اگر در جامعه نباشد ما مرده ای بیش نیستیم،افزود:افرادی همچون مسعود بارزانی دست در دست رژیم غاصب اسرائیل می دهد.

وی گفت: ما در زیر پرچم امام حسین (ع) هستیم و عزت و شرف و آبروی ما در گرو تبعیت از راه و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر