logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۸۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان:

آمادگی حسینیه اعظم زنجان برای برگزاری مراسم یوم العباس/ طرح ذبح نیابتی امسال هم اجرا می شود

آمادگی-حسینیه-اعظم-زنجان-برای-برگزاری-مراسم-یوم-العباس-طرح-ذبح-نیابتی-امسال-هم-اجرا-می-شود

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: حسینیه اعظم زنجان آماده برگزاری روز یوم العباس است و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

به گزارش موج رسا; محمدجواد غم‌پرور در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ های مناسبتی حسینیه اعظم زنجان در ماه محرم، اظهار داشت:سخنرانی، مداحی، مرثیه‌ سرایی از برنامه های این دهه در زنجان است که سخنرانان این برنامه ها آیت‌الله رئیسی، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

وی از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در روز تاسوعا در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: صبح عاشورا نیز مراسم با برگزاری زیارت عاشورا، سخنرانی و مقتل‌خوانی برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم هشتم محرم در زنجان و حضور مردم استان های دیگر در این مراسم، بیان داشت: برای اسکان مسافران نیز همکاری های لازم با فرمانداری انجام می شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از اجرای طرح ذبح نیابتی طی دو سال گذشته از سوی حسینیه اعظم زنجان خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته 900 راس گوسفند ذبح شد که از این تعداد 500 راس فقط خارج از استان بود.

غم پرور با اشاره به همکاری ستاد اسکان آموزش و پرورش و فرمانداری برای اسکان مسافران، بیان داشت:درصورت کمک مسولان اقدامات قابل توجهی انجام می شود.

وی گفت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی است که برگزاری دسته های عزاداری منظم موجب شده تا ضمن شور حسینی، شعور حسینی نیز ساری و جاری شود.

این مسئول از ارائه خدمات توسط 3 هزار و 500 خادم در این ایام خبر داد و گفت: درمانگاه حسینیه اعظم زنجان نیز  در دهه محرم خدمات ویزیت را ارائه می کند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از مداحی 9 نفر در برنامه های حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: تلاش می شود تا از جوانان نیز استفاده شود.

مجتبی شهامی ، مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان نیز در ادامه این جلسه از فعالیت 180 خادم در روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: این خادمان در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 60 نفر از خادمان روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان به عنوان راهنمای زائر در محوطه فعالیت دارند،افزود:این خادمان در محوطه مسجد کار نظافت و فضای بیرونی مسجد را نیز به عهده دارند.

این مسئول از پخش عزاداری حسینیه اعظم زنجان برای نخستین بار از شبکه‌های اجتماعی خبر داد و بیان داشت:در بخش تشریفات نیز امسال 15 خادم با بیان خوب به جمع خادمان بخش روابط عمومی اضافه شده است.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد:این گروه راهنمای مسافران خارج از استان هستند که بسته‌های فرهنگی و کلیپ‌های حسینیه را در مسجد روایت می‌کنند.

شهامی گفت: امسال شبکه العالم برای نخستین بار به زنجان آمده و این مراسم را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ارگان‌ها از جمله استانداری، نیروی انتظامی، سپاه استان، صدا و سیما، شهرداری برای برگزاری بهتر دسته عزاداری حسینیه اعظم اعلام آمادگی کرده‌اند،افزود:برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر