logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۸۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دلخوش کردن به رضایت جامعه جهانی با مکتب سیدالشهدا(ع) همخوانی ندارد/ برخی مسئولان فرهنگی فقط دغدغه برگزاری کنسرت دارند

دلخوش-کردن-به-رضایت-جامعه-جهانی-با-مکتب-سیدالشهدا(ع)-همخوانی-ندارد-برخی-مسئولان-فرهنگی-فقط-دغدغه-برگزاری-کنسرت-دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید فقط به دنبال رضایت خداوند متعال باشیم، گفت: دلخوش کردن به رضایت جامعه جهانی با مکتب سیدالشهدا(ع) همخوانی ندارد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی یکشنبه شب در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش که در حسینیه عاشقان ثاراله برگزار شد، با بیان اینکه باید به دنبال رضای خداوند متعال بود، اظهار کرد: اگر کسی به دنبال رضای مردم باشد خداوند آن شخص را به همان مردم واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) و اهل بیت‌شان به دنبال رضای خداوند بودند، افزود: در مسیر تلاش برای تحقق اهداف دین حرفهای زیادی علیه انسان زده می‌شود و برچسب‌ها نیز زیاد خواهد بود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یاران سیدالشهدا(ع) و کسانی که تربیت یافته مکتب آن حضرت هستند به رضایت خالق توجه دارند و رضایت مخلوق برای آنها اهمیتی ندارد، افق دید امام حسین(ع) بسیار فراتر از افق دید اهل دنیا است.

وی با بیان اینکه نباید فریب لقب‌های ساختگی دنیا را خورد، ابراز کرد: این القاب برای رضایت مردم بوده و مهم این است که در آسمانها مورد توجه و باعظمت باشیم و کسی که نگاهش به آسمان است گرفتار حرف مردم نخواهد شد.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با اظهار اینکه گاهی راه سعادت مسیری نیست که اکثریت مردم دنیا آن را بپسندند، خاطرنشان کرد: این موضوع در ابعاد فردی، اجتماعی و کلان قابل پی‌جویی است.

وی گفت: مردم ایران کاری به این نداشته باشند که مردم دنیا چه می‌گویند بلکه دنبال این باشند که خداوند متعال چه می‌خواهد و دنبال این نباشیم که جامعه جهانی درباره ما چه قضاوتی می‌کند، البته ما منکر این نیستیم که در جاهایی باید انسان پیام مظلومیت خود را به جامعه جهانی ارسال کند تا آنها بدانند که جامعه ایرانی یک جامعه فهیم، منطقی و عادل بوده و جنگ‌طلب نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دلخوش کردن به رضایت جامعه جهانی خارج از مکتب سیدالشهدا(ع) است، اظهار کرد: اتمام حجت با جامعه جهانی کافی است و نباید فقط به دنبال کسب رضایت جامعه جهانی بود چرا که در این صورت بعد از مسئله هسته‌ای مسائلی همچون حقوق بشر و موشکها را مطرح می‌کنند و تا زمانی که ۱۰۰ درصد مطیع خودشان نکنند دست از سر ما برنخواهند داشت.

وی با بیان اینکه مومن در زندگی فردی تابع خداوند متعال بوده و جز رضای خدا چیز دیگری  برای او اهمیت ندارد، افزود: در جامعه ایمانی ملت شریف ایران به عنوان یک پیکر واحد این چنین است و درسی که ما از مکتب عاشورا می‌گیریم این است که در سیاست‌های کلان کشور نیز باید به این نکته توجه کنیم که رضایت جامعه جهانی به اندازه‌ای که اتمام حجت کنیم، کافی است.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری نهیب زدند که اینجا جمهوری اسلامی بوده و جای سند ۲۰۳۰ نیست و جایی نیست که دیگران برای آن سند تربیت و آموزش بنویسند در همین مسیر قرار دارد، ما پیرو اباعبدالله و برخوردار از یک مکتب غنی و تعالیم سرشار که میراث پیامبر(ص) است، هستیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه علوم انسانی هیچ نیازی به واردات غرب نداریم، باید در این راستا هوشیار بود که در مسیر جهانی سازی گرفتار فساد برخواسته از غرب نشویم. آن مسئولانی که تمام دغدغه‌شان برگزاری جلسات کنسرت و موسیقی است به گونه‌ای که گاهی بنرهای کنسرتها بر بنرهای مجالس اهل بیت‌(ع) غلبه می‌کند آیا این مسئول توجه دارد که چه بلایی بر سر هویت این کشور می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بدانیم غربی‌ها هیچ گاه از ما تعریف نمی‌کنند، عنوان کرد: دیدیم رئیس جمهور آمریکا این مرد خبیث، ملعون و شیطان اکبر چطور به ملت ایران توهین کرد اینها به خاطر این بود که مسیر ملت ایران که استقامت و عزت بوده مسیر سیدالشهدا(ع) است.  

وی بیان کرد: البته زحمات مسئولان ما برای اینکه مسئولیت ما را در اتمام حجت انجام دهند، جای تشکر دارد اما همه بدانند که امروز باید مسیر رضای خداوند را طی کنیم.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ]
در استان زنجان حتی یک نفر هم مسئول ومدیر فرهنگی وجود ندارد اشخاصی هم که در مناصب مدیریت دولتی کار می کنند مدیر فرهنگی نیستند سائقه وسابقه وگرایش دیگر دارند که در زنجان بیشتر سیاسی هستند
فرم ارسال نظر