logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با اول محرم؛

مردم استان نیم ضریح امامین عسکریین را زیارت می کنند/استقرار 10 موکب زنجان همزمان با اربعین در عراق

مردم-استان-نیم-ضریح-امامین-عسکریین-را-زیارت-می-کنند-استقرار-10-موکب-زنجان-همزمان-با-اربعین-در-عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: نیم ضریح ساخته شده توسط کمک های مردم زنجان همزمان با ماه محرم در شهرهای مختلف استان میهمان زنجانی ها می شود.

به گزارش موج رسا; ذبیح الله بابایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیم ضریح حرمین عسگرین در قالب برنامه کاروان کربلا به استان زنجان سفر می کند.

وی با بیان اینکه این کاروان به منظور زیارت مردم استان زنجان از روز جمعه از زنجان عازم می شود،تصریح کرد: مردم متدین و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت می توانند در ایام محرم این ضریح را زیارت کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان خاطرنشان کرد: ضریح زیبای امامین عسگرین (ع) با تریلی با قرائت زیارت عاشورا و اجرای مدیحه سرایی از زنجان به سمت زنجانرود حرکت می کند و اول محرم این ضریح به روستای سهرین می رسد.

بابایی ادامه داد:مردم شهرستان های ایجرود، ماهنشان، خدابنده،ابهر، خرم دره،قیدار،سلطانیه و طارم می توانند این ضریح را زیارت کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از مراسم اربعین، این ضریح در سامرا نصب می شود،افزود: مراحل پایانی این ضریح در حال انجام است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان بیان داشت: کمیته های اربعین در استان زنجان تشکیل و کمک های مردمی جمع آوری شده است.

بابایی با بیان اینکه 10 موکب از سوی ستاد عتبات عالیات استان زنجان در عراق مستقر می شود، ادامه داد: تلاش می شود برنامه بهتر از سال های گذشته برگزار شود.

وی یادآور شد:شهرستان های ابهر، خرم دره، خدابنده، زنجانرود، ماهنشان و حسینیه اعظم،در عراق موکب خواهند داشت.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه موکب های استان زنجان در نجف و سامرا مستقر می شوند،افزود: یک موکب برای خواهران در نظر گرفته شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: 10 روز به اربعین مانده خدمات رسانی به زائران از سوی موکب ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ریالی از اعتبارات دولتی برای اربعین استفاده نمی شود، گفت: نذورات مردمی در این راستا استفاده می شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان گفت:سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان در مراسم اربعین خدمات دهی شد و امسال پیش بینی می شود بیش از این میزان باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر