logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۷۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

حسینیه اعظم زنجان نهادی جریان ساز و الگویی برای جهان است

حسینیه-اعظم-زنجان-نهادی-جریان-ساز-و-الگویی-برای-جهان-است

مدیرکل صدا و سیمای مرکززنجان گفت: حسینیه اعظم زنجان بعنوان یک نهاد جریان ساز بعنوان الگو در کشور و بین الملل مطرح است.

به گزارش موج رسا; مرتضی صفری در جلسه هماهنگی برنامه های و اجتماع عظیم عزاداری حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه این مجموعه با ساختار و تشکیلات منسجم توانسته به خوبی به عنوان یک نماد تأثیرگذار و سبک عزاداری مطرح شود، اظهار داشت: هر سال همه عاشقان و دوستدران اهل بیت در تمامی نقاط کشور و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی ، منتظر این حرکت عظیم در هشتم محرم هستند و از قاب تلویزیون آن راه همراهی می کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه با تمام توان تلاش می کنیم پوشش خبری و تصویری این مراسم به بهترین شکل ممکن به سراسر جهان مخابره شود، گفت: فضای مجازی هم بستر مناسبی برای انتقال این فرهنگ باشد و امسال با تشکیل معاونت فضای مجازی در صداوسیما و اهتمام جدی رسانه ملی به این حوزه، سعی خواهیم کرد تصاویر این اجتماع عظیم شیعی در پایتخت شور و شعور حسینی را با بهره گیری از این بستر، بیش از پیش نشر دهیم .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: هنوز برخی زوایای پیدا و پنهان از حسینیه اعظم و همچنین فعالیت های فرهنگی و مذهبی این مجموعه ، وجود دارد که برای مردم شناسانده نشده و می بایست با برنامه ریزی مدون و استفاده از ساختارهای مختلف ، بیش از پیش این حرکت مردمی وحسینی را معرفی کرد.

صفری با اشاره به برنامه ریزی گسترده صدا و سیمای استان برای پوشش عزاداری های مردم ولایتمدار استان به خصوص دسته های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان، عنوان کرد: معاونت های سیما، خبر و صدا همانند سالهای گذشته با تمام توان پوشش کامل این مراسمات را به نحو احسن انجام خواهند داد.

وی از برنامه مرکز برای تهیه چندین مستند از فعالیتهای مختلف فرهنگی و .... حسینیه اعظم با همکاری این مجموعه ، در آینده نزدیک خبر داد .

رئیس هیئت امنای حسینه اعظم زنجان هم در این جلسه با تقدیر از صدا و سیمای مرکز زنجان و رسانه ملی به دلیل پوشش تصویری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، گفت: کارکنان صدا و سیما سرداران جنگ نرم هستند و در مقابل با تهاجم فرهنگی دشمن در خط مقدم قرار دارند.

غم پرور  از همه دستگاهها و نهادها خواست تا در برپایی هر چه باشکوهتر اجتماع حسینیه اعظم در هشتم محرم  مانند سالهای گذشته همیاری وهمکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح نیابتی اقدام به ساماندهی منظم اهشام در مسیر دسته عزاداری اقدام خواهد شد، افزود :عزادارن حسینی میتوانند با استفاده از طرح نیابتی اقدام به ادای نذر خود  کنند .

در پایان این جلسه  با اهدای لوحی به مدیرکل صدا و سیما از تلاش های رسانه استانی به دلیل پوشش شایسته عزاداری های حسینی قدردانی به عمل آمد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر