logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۷۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
گزارش تصویری؛

برگزاری آیین طلب باران توسط مردم روستای میمون‌دره ابهر

برگزاری-آیین-طلب-باران-توسط-مردم-روستای-میمون‌دره-ابهر-
آیین شکرانه و طلب باران توسط مردم مؤمن و متدین روستای میمون‌دره شهرستان ابهر در امامزاده دره‌سی (امامزاده گمنام) انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از قدیم‌الایام مرسوم بوده است اهالی با اطلاع‌رسانی قبلی، همراه با خانواده به منطقه امامزاده دره‌سی (امام زاده گمنام که تا سال‌‌ها پیش سنگ مزار وجود داشت که توسط سودجویان و حفاران به سرقت رفته است) همراه با بیرق، پرچم و به صورت راهپیمایی عزیمت کرده و خانواده‌ها اقدام به برپایی چادر می‌کردند. 

بیشتر بخوانید

مراسم دعا و نماز باران را بجا آورده، مشغول ذبح قربانی‌ها می‌شدند و گوشت قربانی‌ها را بین چادرها تقسیم و مقداری از آن نیز به نیازمندان می‌رسید. 

خانواده‌ها نیز مشغول پخت و پز شده و پس از سرو ناهار و چیدن تره و گیاهان دارویی و دم نوش‌ها تا عصر در این مکان حضور داشتند. 

نقل است با رسیدن مردم به منازل، باران شروع شده و آسمان برکات خود را چندین روز به اهالی هدیه می‌کرد. 

خلوص نیات، دعای دسته‌جمعی، وجود صفا و صمیمیت و همدلی بین اهالی و سهیم شدن نیازمندان در سفره اهالی از نکات بارز این آیین نیکو است‌.

در سال‌های گذشته این سنت کم‌رنگ شده بود که شکرخدا دوباره مردم در پی احیاء و زنده نگه داشتن این رسم پسندیده هستند و سال به سال به تعداد حاضران افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر