logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۷۳۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

کشت گل‌محمدی در ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان

کشت-گل‌محمدی-در-۳۳-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-ماهنشان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه کشت گل محمدی در۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان انجام می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۶ تن گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

علیرضا رضائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: کشت گل محمدی در ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان انجام می‌شود، بر اساس پیش‌بینی امسال ۶۶ تن گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: برداشت گل محمدی از مزارع شهرستان ماهنشان از اردیبهشت آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان بیان کرد: مسئله اصلی در این زمینه بحث فروش محصول برداشت شده است،چرا که گل محمدی حساس بوده و در مدت زمان کوتاهی پژمرده شده و خاصیت اولیه خود را از دست می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای راه‌اندازی 2 واحد گلاب‌گیری در منطقه اقدام کرده‌ایم که سبب حل مشکل فروش خواهد شد.

رضائی عنوان کرد: با توجه به اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در منطقه ۷۰ هکتار است به دلیل عدم بازار فروش مطمئن در منطقه سطح زیر کشت به ۳۳ هکتار کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه کیفیت ارقام کشت شده در منطقه فوق‌العاده بوده و ارقام کشت شده گل محمدی از نوع کامو هستند که مخصوص گلاب‌گیری بوده و از هر لحاظ آماده گلاب‌گیری هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی محصولات تولید شده بالاترین کیفیت را در سطح استان زنجان دارا است.

وی ابراز کرد: گل محمدی در شرایط اقلیمی، شرایط نامساعد خاکی و در مقابل کم آبی مقاوم هستند که رقبت برای کاشت این محصول بالا است.

رضائی عنوان کرد: شرایط آب و هوایی شهرستان ماهنشان زمینه ویژه‌ای برای کشت این محصول است که این ویژه بودن سبب افزایش کیفیت محصول تولیدی و در نتیجه ارائه گلاب با کیفیت خواهد بود.

وی بیان کرد: بازدید آموزشی توسط کشاورزان که در زمینه کشت گل محمدی فعال هستند از کارگاه‌های گلاب‌گیری شهر کاشان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان ادامه داد: خوشبختانه کشاورزان برای سرمایه‌گذاری در امر گلاب‌گیری راغب شدند و ما برای کاشت محصول گل محمدی و گلاب‌گیری آینده‌ای روشن را می‌بینیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر