logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۷۲۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه زنجان در گفتگو با موج رسا:

معلمان در هویت بخشی جامعه نقش ویژه‌ای دارند

معلمان-در-هویت-بخشی-جامعه-نقش-ویژه‌ای-دارند
رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه نقش معلم در جامعه غیر‌قابل انکار است، گفت: از این رو خانواده و معلمین نقش مهمی در تربیت افراد موفق در جامعه را عهده‌دار هستند.

جلال بازرگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه وظیفه اصلی معلمین و اساتید در جامعه حرکت در مسیر، راه  و منش انبیای الهی است اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) وظیفه راهنمایی جامعه اسلامی را برعهده داشتند که تعلیم و تربیت انسان‌ها را جزو آداب مهم در اسلام برشمردند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: تمام ائمه الهی در صدد بودند تا جامعه اسلامی به بهترین شکل رشد و پرورش یابد و لازمه اصلی پرورش افراد در جامعه وجود فردی آگاه برای هدایت بشر است. 

رئیس دانشگاه زنجان اضافه کرد: از این رو خانواده و معلمین نقش مهمی در تربیت افراد موفق در جامعه را عهده‌دار هستند. 

بازرگان ابراز کرد: باید در نظر داشت که معلمی تنها یک شغل نیست بلکه تربیت درست افراد است و افرادی که در آینده‌ای نه چندان دور عهده‌دار وظایف مختف در جامعه هستند.  

وی با بیان اینکه مقام پیامبری با شکوه‌ترین مقامی است که از جانب پروردگار برای انسان متصور شده است ابراز کرد: خداوند رحمان و رحیم برگزیده‌ترین افراد را برای هدایت بشر قرار داده تا انسان را از تاریکی، ظلم و کفر به درستی، حق و راستی سوق دهند. 

رئیس دانشگاه زنجان عنوان کرد: پیامبر الهی با توجه به ظرفیت‌ بالایی که خداوند متعال به وی عنایت فرموده‌اند با صبر و شکیبایی افراد مختلف را به راه راست هدایت نمودند و سعی کردند با  بالا بردن سطح آگاهی مردم زمانه خود بتوانند گامی مثبت در خرافه‌پرستی و شرک بردارند. 

بازرگان گفت: ائمه اطهار(ع) برای رشد و نمو بشریت زحمات زیادی را متحمل شدند و باید در نظر داشت که نقش معلم مانند انبیای الهی است که خالصانه به این امر پرداخته‌اند.   

وی ابراز کرد: کسانی که خالصانه به امر تعلیم و تربیت می‌پردازند پاداش عظیم در انتظار آنها است که در این باره پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ بهترین چیزهایی که انسان بعد از خود به یادگار می‌گذارد عبارت است از فرزند شایسته، صدقه و دانشی که پس از وی به آن عمل می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان افزود: شرافت و مرتبت عالی معلم زمانی اهمیت دارد که انسان بتواند شأن خدا و فرستادگان او را در وجود خود پیاده کند و به آن عمل نماید.

بازرگان با بیان اینکه شهید مطهری فرمودند؛ خداوند متعال در نخستین آیات قرآنی که بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل می‌شود خود را معلم می‌داند که فرستاده خداوند بعد از خلقت انسان پیچیده‌ترین شاهکار خلقت و جانشین الهی بر رودی زمین است، ابراز کرد:  خداوند بزرگ به وسیله قلم به انسانی که هیچ نمی‌دانست نوشتن آموخت و یک معلم، استاد و دانشجو باید روحیه انقلابی و دینی مناسبی داشته باشند و معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر