logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۷۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

بازدید از مراکز نظامی ایران زورگویی است

-بازدید-از-مراکز-نظامی-ایران-زورگویی-است

حسین نجابت در خصوص اظهارات آمانو مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نیست گفت: ما بیش از پروتکل الحاقی را هم پذیرفته‌ایم و در پروتکل الحاقی جمله‌ای است که اجازه‌ی بازرسی در هر زمان و هر مکان را داده است.

به گزارش موج رسا;حسین نجابت عضو پیشین کمیسیون ویژه نظارت بر برجام در خصوص اظهارات آمانو مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نیست اظهار داشت: ما بیش از پروتکل الحاقی را هم پذیرفته‌ایم و در پروتکل الحاقی جمله‌ای است که اجازه‌ی بازرسی در هر زمان و هر مکان را داده است.

وی افزود: اما روح مذاکرات در خصوص مباحث هسته‌ای است و این مسئله‌ای است که ما در زمان تصویب برجام هم روی بحث می‌کردیم؛ پس این عبارت متاسفانه در پروتکل وجود دارد اما روح مذاکرات در خصوص مسائل هسته‌ای و بنابراین اگر بیایند بگویند که ما می‌خواهیم از مراکز نظامی بازدید کنیم؛ زورگویی است.

عضو پیشین کمیسیون نظارت بر برجام گفت: مسئولان تیم مذاکره کننده ما دقت لازم را هنگام امضا نداشتند و ما این موضوع را بارها در ایام مذاکرات تذکر دادیم و این قصه سردراز دارد؛ البته منطق حکم می‌کند که آمریکایی‌ها هیچ حقی برای بازدید مراکز نظامی ما ندارند و ما هم باید محکم با این موضوع برخورد کنیم.

 نجابت ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها بر بازرسی از مراکز نظامی ما اصرار کردند ما هم باید عنوان کنیم که به تعهداتمان در برجام عمل نخواهیم کرد و غنی‌سازی را از سر خواهیم گرفت و امیدواریم که دولت با قدرت با این زیاده‌خواهی‌ها برخورد کند.

 وی در پایان گفت: تنها بازرسی آژانس از مراکز نظامی ما مربوط به بازرسی از پارچین است که آن هم مدیریت شده و سوری بود و برای خاتمه دادن به پرونده نظامی کشور ما انجام شد و مابقی اظهارات آمریکایی‌ها و مسئولان سازمان ملل بهانه‌جویی است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر