logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۷۱۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس پليس فتا استان زنجان:

باند اسکيمينگ در زنجان متلاشی شد

باند-اسکيمينگ-در-زنجان-متلاشی-شد
رئيس پليس فتا استان زنجان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند حرفه‌اي کلاهبرداري به روش اسکيمينگ (کپي کارت بانکي) به ارزش تقريبي 9 ميليارد ريال از شهروندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» نقل از خبرگزاری پليس، سيداحمد موسوی رئيس پليس فتا زنجان در تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت و گزارش تعدادي از شهروندان زنجانی مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانکي، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وي ادامه داد: پس از احذ اظهارات شاکيان و با بررسي‌هاي فني معلوم شد متهم يا متهمان پس از کپي‌ کارت‌هاي بانکي مالباختگان به وسيله دستگاه اسکيمر اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آنها کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در ادامه گفت: با اقدامات اطلاعاتي و شگردهاي خاص پليسي، تعداد ۴ نفر متهم در استان‌هاي هم‌جوار‌ شناسايي و با هماهنگي قضايي دستگير و به همراه ادله‌هاي ديجيتالي به پليس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

موسوی افزود: در بازجويي‌هاي اوليه متهمان منکر هرگونه بزه ارتکابي مي‌شدند، وليکن پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوري شده از سوي کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشتند، در قالب نگهبان پارکينک عمومي پس از کپي کارت بانکي رانندگان در فرصت مناسب اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آنها مي‌نمودند.

وی با بيان اينکه متهمين در اظهارات خود به کپي‌برداري از کارت بانکي بيش از ۴۰ نفر به ارزش تقريبي ۹ ميليارد ريال در سراسر کشور با اين شگرد اعتراف نمودند، افزود: متهمان وجوه سرقتي را صرف خريد طلا و سکه مي‌نمودند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکيد کرد: شهروندان جهت پيشگيري از کپي کارت بانکي، عمليات بانکي را شخصاً انجام دهند و از ارائه رمز کارت به افراد غير خود داري نمايند چرا که حتي در صورت نصب اسکيمر بر روي دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذير نخواهد بود.

موسوی خاطر نشان کرد: وب سايت پليس فتا به آدرس: www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل از اطلاعات و آموزش‌هاي سايبري بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها مي‌توانند راهنمايي‌هاي لازم را دريافت نمايندو در صورت نياز نيز مي‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگويي فوريت‌هاي سايبري و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزي با همکاران ما در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر