logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

واگذاری 3 بنای تاریخی زنجان به بخش خصوصی

واگذاری-3-بنای-تاریخی-زنجان-به-بخش-خصوصی-
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای کمک به مرمت، حفاظت و بهره‌برداری بناهای تاریخی گفت: حق بهره‌برداری از 3 بنای تاریخی استان در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

سید سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در استان زنجان 3 بنای تاریخی چاپی اوغلو، حمام سالار با کاربری پذیرایی در شهرستان سلطانیه و حمام زرین آباد در خدابنده به بخش خصوصی به بهره برداری، مرمت و احیای خواهد رسید، گفت: در حقیقت برای اینکه از سرمایه بخش خصوصی برای مرمت و حفظ و بهره‌برداری بناهای تاریخی استفاده شود این بناها به صندوق احیا معرفی شد و چندین مرتبه اسامی این بناها در فراخوان اعلام شد به جهت شرایط واگذاری فعلا استقبالی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به واگذاری این بناها به بخش خصوصی افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این بناهای تاریخی را جهت فروش واگذار نمی‌کند بلکه از سرمایه بخش خصوصی برای مرمت، حفظ و نگهداری با کاربری مناسب بهره‌برداری می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در حال احصا تعداد دیگری از اماکن است که این بناها را معرفی و از ظرفیت آنها استفاده کند گفت: واگذاری بناهای تاریخی از طریق فراخوان ملی انجام می‌شود و برای افرادی که اهلیت سنجی شده‌اند و شرایط واگذاری را دارند معمولا به مدت ۱۰ الی ۱۵ ساله این بناها به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای شرکت در این فراخوان‌ها وجود ندارد اظهار کرد: ممکن است افرادی غیر از زنجان هم در این مزایده شرکت کند و به عنوان سرمایه‌گذار وارد قرار داد شوند و در این راه با وزارت میراث فرهنگی و صندوق احیا جهت عقد قرارداد به توافق برسند.

وی در خصوص بناهای تاریخی واگذار شده افزود: بازارچه صنایع دستی و شربت خانه امارت ریاحی جنب رختشوی‌خانه در قالب احیا طبق قوانین و مقرارت برای یک دوره 3 ساله در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و در حال حاضر بسیار مرتب، منظم و فعال شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به واگذاری غار کتله خور زنجان خاطر نشان کرد: غار کتله خور یکی از آثار طبیعی ثبت شده در فهرست میراث ملی است که صندوق احیا در قالب فراخوان به سرمایه گذار بخش خصوصی به مدت ۱۵سال واگذار کرده که نور پردازی این بنای تاریخی انجام شده و کارهای عمرانی و تجهیزی سوئیت‌های اقامتی هم توسط این سرمایه‌گذار در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر