logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۶۹۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان:

شهروندان ماهنشانی در حفاظت از محیط زیست احتیاط کنند

شهروندان-ماهنشانی-در-حفاظت-از-محیط-زیست-احتیاط-کنند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان با بیان اینکه شهروندان در طبیعت‌گردی احتیاط کنند گفت: مادرها معمولاً در نزدیکی محل بره‌ها هستند و برای حفاظت از فرزند خود آن‌ها را در بدو تولد در زیر بوته‌ها و سنگ‌ها از گزند حیوانات درنده پنهان می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان، حسینعلی ملکی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: در این فصل از سال برخی از گردشگران و افرادی که به دنبال گیاهان دارویی و خوراکی هستند، اطلاع ندارند که آغاز بهار خصوصاً ماه اردیبهشت، فصل زاد‌آوری حیات وحش (پرندگان و پستانداران) است.

بیشتر بخوانید

وی خاطر نشان کرد: از این ‌رو ورود به طبیعت باید با احتیاط‌های لازم انجام شود تا تنش و استرس کمتری به حیات وحش وارد شود.

رئیس حفاظت محیط زیست ماهنشان بیان کرد: برنامه‌های طبیعت‌گردی که بخش عمده‌ای از سفر به پیاده‌روی و استراحت در طبیعت می‌گذرد، باید به گونه‌ای اجرا شود که امنیت و آرامش طبیعت با سر و صدا و شلوغی ما به هم نریزد. 

وی افزود: لذا بسیاری از افراد در مسیر خود ممکن است با بره میش و یا بزغاله کوهی حیات وحش موجود در منطقه روبرو شوند.

ملکی در ادامه تاکید کرد: بنابراین سفارش می‌شود که به هیچ عنوان به نوزادان حیات وحش نزدیک نشده و از محل گدار حیات وحش دور شوید.

وی یادآور شد: زیرا مادرها معمولاً در نزدیکی محل بره‌ها هستند و برای حفاظت از فرزند خود آن‌ها را در بدو تولد در زیر بوته‌ها و سنگ‌ها از گزند حیوانات درنده (گرگ، کفتار، شغال، روباه و ...) و پرندگان شکاری (عقاب ، شاهین و ...) پنهان می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زاد‌آوری حیات وحش و لزوم فراهم نمودن محیط امن برای حیات‌ وحش، برنامه‌های نظارتی تشدید و ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران افزایش یافته است.

وی گفت: با افزودن تعداد زیادی نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت و اجرای برنامه‌های گشت و پایش مناطق و بیتوته شبانه محیط‌بانان  ضریب حفاظتی منطقه افزایش یافته است.

ملکی ادامه داد: روند هوشمندسازی مناطق و ... نیز جمله اقداماتی است که در راستای افزایش ضریب حفاظتی مناطق حفاظت شده شهرستان صورت گرفته و همچنان در حال گسترش و توسعه است.

وی بیان کرد: همراهی و همکاری جوامع بومی و محلی ساکن در مناطق تحت مدیریت شهرستان، مهمترین عامل افزایش امنیت مناطق طبیعی شهرستان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گفت: از همه جوامع بومی و محلی و دوستداران محیط زیست ساکن در مناطق تحت مدیریت تقاضا داریم با محیط‌بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان همکاری و همراهی لازم را داشته‌ باشند.

وی اظهار کرد: در پایان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری عموم مردم شهرستان با پرسنل حفاظت محیط زیست شهرستان در حفاظت مشارکتی از طبیعت و حیات وحش، استدعا داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد مرتبط با محیط زیست از طریق مراجعه به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا از طریق تماس با شماره‌های ۱۵۴۰ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر