logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۶۵۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مسلمانان در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی باید قیام کنند

مسلمانان-در-برابر-جنایات-رژیم-غاصب-صهیونیستی-باید-قیام-کنند
امام جمعه ماهنشان با تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مسلمانان در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی باید قیام کنند.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: راهپیمایی روز قدس پشتوانه مردمی طوفان‌الاقصی است و شرکت در راهپیمایی روز قدس در منفعت و پشتوانه عملیات طوفان‌الاقصی، حماس و جبهه مقاومت است‌ که در حال نبرد با رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: راهپیمایی روز قدس یادگار امام خمینی (ره) بوده و شرکت در این راهپیمایی از چند جهت و وجهه حائز اهمیت است.

امام جمعه ماهنشان مطرح کرد: رویکرد انقلاب اسلامی به مسئله فلسطین ریشه در عقاید و اندیشه اسلام دارد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در مورد حمایت از مظلوم فرمودند: هرکس فریاد استغاثه مظلومی را بشنود که مسلمین را به یاری می‌طلبد اما فریاد او را اجابت نکند مسلمان نیست.

حجت‌‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: این راهپیمایی جنبه انسانی دارد و ما به اصول انسانی پایبندیم و حفظ جان انسان‌ها در همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها رعایت این اصول است و کشتن انسان‌ها را جرم و جنایت نابخشودنی می‌دانیم.

وی افزود: تاکنون در قضیه اخیر غزه نزدیک ۱۰۰ هزار نفر انسان بی‌گناها کشته و زخمی شده‌اند و وظیفه انسانی ما این است که از مظلومین دفاع کنیم.

امام جمعه ماهنشان افزود: راهپیمایی مردم ایران در روز قدس و تشویق سایر مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در این مراسم عظیم انسانی، نشانگر درست بودن استدلال هلال شیعه است.

وی افزود: آنان اعتقاد دارند که هلال شیعه در مقابل مسلمانان تشکیل شده است و وقتی ایرانیان در این راهپیمایی حضور پیدا کنند و مسلمانان سایر کشورها را به حضور در این راهپیمایی دعوت می‌کنند که نشانگر اتحاد مسلمانان با یکدیگر است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس توجه دادن جهان به جنایات انجام گرفته در غزه و فلسطین از طرف رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها است.

وی افزود: نظریه و سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن از طرف حکومت آمریکا و انگلیس مطرح شده است، مبارزه با این نظریه اتحاد و صدای جمیع مسلمانان بر علیه کفار و هواداران آن‌ها است.

امام جمعه ماهنشان به تعبیر سخن امام خمینی(ره) که فرمودند روز قدس روز اسلام است گفت: مسلمانان و آزادی خواهان جهان در کشور‌های مختلف فریاد می‌زنند و مردم ایران جمعه‌های خشم تشکیل داده‌اند ولی برخی مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بدتر از مجامعی که سکوت کرده‌اند برخی کشورهایی هستند که عنوان مسلمانی را یدک می‌کشند و سکوت مطلق کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: وظیفه ذاتی مجامع بین‌المللی حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و مظلومان عالم است و عدم سکوت در مقابل این جنایت‌ها است.

این مسئول تصریح کرد: علت اینکه این مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند و اقدامی انجام نمی‌دهند چون تحت سیطره آمریکا هستند.

وی افزود: آمریکا خود حامی این کشتار است و این مجامع بدون اذن آمریکا نمی‌توانند کاری انجام بدهند و در صورتی که از فرمان آمریکا سرپیچی کنند موجودیت و هویت خود را از دست می‌دهند.

امام جمعه ماهنشان در ادامه بیان کرد: پس دیگر نمی‌توانیم بر این مجامع بین‌المللی بگوییم باید از آن‌ها به عنوان مجامع آمریکایی یاد کنیم.

وی ادامه داد: باید بگوییم مجامع آمریکایی که خود بانی و حامی این قتل و جنایات هستند بدتر از بعضی از این کشورهای مسلمان هستند که منافع خود را در کنار این مطلب می‌دانند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: این مجامع وقتی می‌بینند که اگر اقدامی انجام دهند منافع آن‌ها از طرف آمریکا به خطر می‌افتد نه تنها حمایت و اقدامی انجام نمی‌دهند بلکه خودشان هم راه این جنایات را هموار می‌کنند.

وی اظهار کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس، خیانت حکومت‌هایی که با آمریکا همراهی می‌کنند و با توطئه بین‌المللی موافقت دارند را رسوا می‌کند.

امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کرد: از همه مسلمانان و روزه‌ داران و تمام آزادی خواهان جهان می‌خواهم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

وی یادآور شد: با شرکت در راهپیمایی روز قدس هم از مظلوم یاری نموده‌ایم و هم علیه ظالم قیام کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: مسلمانان باید وظیفه دینی، مذهبی و وظیفه انسانی خود را انجام دهند و در این راهپیمایی به صورت گسترده شرکت نمایند تا قوت قلبی برای مظلومان عالم و هشداری برای ظالمان باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر