logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۶۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

وضعیت این روزهای خیابان های شهر زنجان/پولی که صرف عدم مدیریت درست در اجرای پروژه ها می شود

-وضعیت-این-روزهای-خیابان-های-شهر-زنجان-پولی-که-صرف-عدم-مدیریت-درست-در-اجرای-پروژه-ها-می-شود

پولی که  صرف عدم مدیریت درست در اجرای پروژه ها می شود شاید در نگاه اول این بیان تند و تیز باشد اما عکس های ارسالی شهروندان و نظرات آنها از اجرای آسفالت ریزی معابر گویای این سخن است.

به گزارش موج رسا;ترمیم آسفالت خیابان ها و معابر شهری از جمله مطالبات اصلی شهروندان است که در راستای تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه و عابرین پیاده و تامین رفاه حال شهروندان هر ساله توسط شهرداری انجام و بخش ی از اعتبارات عمرانی صرف همین مهم می شود.

این روزها کار ماموران شهرداری در آسفالت کردن معابر شهری زنجان با نزدیک شدن به آغاز فصول سرد سال به اوج خود رسیده است و انجام پروژه های عمرانی با شمارش معکوس فصل پاییز برای اتمام به تلاطم افتاده است .

اما در این میان شهروندان با ارسال عکسهایی بر عدم مدیریت درست در اجرای برخی از این پروژه های به اصطلاح روتین اعتراض خود را با رسانه ها مطرح کرده اند.

آقای حاج حسن کاظمی یکی از ساکنان قدیمی خیابان شهدای زنجان است که به عنوان نماینده تعدادی از مغازه داران و ساکنین  این خیابان در گفت و گو با خبرنگار زنجانم از وضعیت نا به سامان عملیات آسفالت ریزی گلایه و اظهار کرده است: قسمتهایی از سطح آسفالت خیابان شهدا در هفته گذشته توسط ماموران شهرداری و در چند روز  برداشته شد اما چهارشنبه هفته گذشته پس از چند روز مجددا  کل آسفالت خیابان به طور کامل برداشته شد.

 

* اگر قرار بود قسمتهایی لکه گیری شود چرا پس از چند روز نظر ماموران عوض شد و کل سطح آسفالت برداشته شد 

وی می گوید:  انگار هیچ پیش بینی و برنامه ریزی برای عملیات توسط شهرداری وجود ندارد و اینکار به معنی دوباره کاری است اگر قرار بود قسمتهایی لکه گیری شود چرا پس از چند روز نظر ماموران عوض شد و کل سطح آسفالت برداشته شد و این به معنی حیف و میل بیت المال است .

این شهروند ابراز می کند: گرد و خاک سیاه ناشی از برداشتن سطح آسفالت همه جا را کثیف کرده و شهروندان و ساکنان خیابان را به ستوه آورده است چرا که  تمامی پیاده رو ها ، پله گرد ساختمانها  و منازل مسکونی با گرد وخاک پر شده است که امیدواریم سریعا کار آسفالت ریزی انجام شود .

آقای کاظمی با گلایه مندی از نبود سطل زباله و صندلی های نشیمن در خیابان شهدای زنجان اضافه می کند: سطل های زباله ای در این مسیر وجود ندارد و زباله ها در کنار درختها توسط ساکنین گذاشته می شود.

 

*دریغ از وجود یک  جایگاه مسافر در ایستگاههای  اتوبوس

وی اضافه می کند:  در این مسیر اتوبوسهای زیادی تردد می کنند اما  دریغ از وجود یک  جایگاه مسافر در ایستگاههای  اتوبوس، مگر کسانیکه که با اتوبوس تردد می کنند شهروند این شهر محسوب نمی شوند.

دست‌انداز، چاله و چوله های پر نشده همگی معضلات شهری است که هم عابران پیاده و هم خودرو سواران را کلافه کرده است اما دست‌اندازهای مهیب و ایجاد سرعت گیرهایی غیر استاندارد آنهم با چاشنی آسفالت اضافی خود حادثه ساز هستند هر چند در مناطق به اصطلاح پایین شهر بیشتر با این سرعت گیر ها روبه رو هستیم که یک نمونه آن در خیابان منتهی به بیمارستان امام حسین (ع) به دست ماموران شهرداری ساخته  شده است البته نباید از هوش و زکاوت ماموران شهرداری نیز حرف نزد چون به محض وقوع حادثه بیمارستان در نزدیکترین مکان ممکن برای شهروندان فراهم  است.

ورودی شهرک مهرآرا نیز خود به پروژه سبزه میدان دیگری تبدیل شده است که هر روزه تغییر و تحولات بی شماری را به خود می بیند

آقای بیات یکی از ساکنان این شهرک است که از مشکلات بی شمار این شهرک می گوید و اضافه می کند:خدمات شهرداری به ساکنان این شهرک همیشه با کاستی هایی همراه است و بارها ما اعتراض خود را با رسانه ها مطرح کرده ایم.

 

*پس از آسفالت ریزی ب روی آن جدول گذاری می شود

ابراهیمی یکی دیگر از شهروندان نیز با گلایه از عدم برنامه ریزی برای آسفالت ریزی می گوید: ساکن شهرک نصر هستم و در مجتمع های ۴ واحدی زندگی می کنم چند سالی است که خیابانهای اطراف مجتمع ها آسفالت نشده است و دیگر خبر از آسفالت نیست و فقط چاله و چوله ها را می بینیم  اما در قسمت دیگری از شهر می بینیم  یک روز آسفالت می شود و چند صباحی بعد مسئولان یادشان می افتد که این مسیر نیاز به پیاده رو هم دارد پس در کنار مسیر آسفالت کشی شده و بر روی آن جدول گذاری می شود تا بعدها اگر نیاز بود روی آسفالت سنگ فرشی هم گذاشته شود البته اگر تا آن موقع نظرات حضرات تغییر نکند.

وی می گوید: چرا در برخی مناطق خدمات شهری به نحو مطلوب ارائه نمی شود و با وجود اینکه چند بار درخواست داده ایم  هنوز نیز چاله و چوله های این خیابان پر نشده است.

امروزه لزوم برنامه ریزی مناسب به منظور برآورد صحیح از زمان و هزینه انجام پروژه و میزان منابع مورد نیاز در یک پروژه تاثیر مستقیم بر اجرا، اداره و بهره برداری مناسب از پروژه هایی همانند ساخت تجهیزات،، ساختن بزرگراه و حتی کارهای روتین همچون آسفالت ریزی یک خیابان و ایجاد یک گذرگاه عابر پیاده دارد .

لازم است به مسئولان این نکته را گوشزد کرد که بهای هزینه های ناشی از بی برنامه گی و عدم مدیریت درست از پول بیت المالی پرداخت می شود که باید برای هر ریال آن در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو بود.

در پایان باید گفت رضایتمندی شهروندان سرمایه و تکیه گاهی برای شهرداری است وباید تلاش می شود تا در ابتدا با انجام برنامه ریزی درست از تحمیل این هزینه های اضافی که صدای اعتراض شهروندان را نیز بلند کرده است خود داری کرد.

۲۳e4b7da-9d3c-4e54-a57c-9a2caf26e30e

۷a73e7da-8a99-4c2f-8d3b-7f0db0f865cd

۶۲۳۵a263-1328-4326-840d-6c89b2de9626

۵۸۴۷۱fca-516f-4056-b819-c4fc8febee84

ac7aa164-2c3f-440e-8c78-92c7df8af3dd

منبع:زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر