logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۶۵۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

کاشت ۱۸ هزار اصله نهال همزمان با روز طبیعت در زنجان

کاشت-۱۸-هزار-اصله-نهال-همزمان-با-روز-طبیعت-در-زنجان
مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با تاسی به سیره نورانی امیرالمومنین حضرت علی(ع) مقارن با روز شهادت ایشان در روز ۱۳ فروردین ۱۸ هزار نهال در استان کاشت شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سید حسن حسینی با تاکید بر ترویج سنت حسنه کاشت و وقف نهال در روز طبیعت با تاسی به سیره نورانی امیرالمومنین حضرت علی(ع) مقارن با روز شهادت ایشان، تصریح کرد: امروز ۱۸۰۰۰ نهال در بخش بزینه‌رود و بخش افشار شهرستان خدابنده کاشت و مقرر شد تا ۵۰۰۰۰ اصله دیگر نیز در منطقه کاشته شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نهال‌ها با همت گروه جهادی شهید چمران و با مشارکت مردم بزینه‌رود کاشته شد.

حسینی با بیان اینکه با احتساب نهال‌های تولیدی در بخش خصوصی، بالغ بر پنج و نیم میلیون اصله نهال در سال گذشته در سطح استان تولید شده است، اذعان کرد: از این تعداد قریب به ۳ میلیون اصله در هفته منابع طبیعی کاشته شد.

وی با بیان اینکه توزیع نهال‌ها از آغاز اسفندماه شروع شده بود، ادامه داد: شهروندان این نهال‌ها را به صورت رایگان دریافت کردند.

حسینی با بیان اینکه امروز در 13 فروردین ماه در محوطه اداره کل به عنوان آخرین پویش کاشت نهال 1402 نهال غرس شد، تشریح کرد: با تاسی به سیره نورانی امیرالمومنین حضرت علی(ع) در کاشت باغ‌های نخل، مقارن با روز شهادت ایشان کاشت نهال انجام شد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: از امروز در بزینه رود شهرستان خدابنده قریب به ۷۰ هزار اصله نهال توزیع و غرس خواهد شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر