logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۶۴۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت جاده‌ای پلیس راه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حجم ترافیک در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان افزایش می‌یابد

حجم-ترافیک-در-جاده‌های-مواصلاتی-استان-زنجان-افزایش-می‌یابد-
رئیس اداره کنترل و نظارت جاده‌ای پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه با توجه به اتمام تعطیلات شاهد برگشت مسافران به شهر خود هستیم گفت: حجم ترافیک در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان افزایش می‌یابد.

مهدی میناخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»با بیان اینکه ترافیک در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان حجم ترافیک در جاد‌ه‌ها شب گذشته کاهش پیدا کرده است گفت: طبق تجربیات به دست آمده با توجه به نزدیک شدن به روز 13 بدر و پایان تعطیلات نوروزی حجم ترافیک در جاده‌ها روند افزایشی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در روز جمعه 10فروردین ماه ساعت 17:30 دقیقه واژگونی موتور سیکلت در محور شریف آباد به نورین گزارش شده است که راکب موتوری یک جوان 18 ساله بود که متاسفانه حادثه منجر به فوت وی شد و علت تصادف عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت ثبت شده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت جاده‌ای پلیس راه استان زنجان عنوان کرد: اگر راکب موتور سوار از کلاه کاسکت استفاده کرده بود این حادثه منجر به فوت وی نمی‌شد و در بسیاری از موارد این نکته توسط موتورسواران نادیده گرفته می‌شود‌.

میناخانی ابراز کرد: توصیه می‌شود راکبین موتورسیکلت قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و حتما از کلاه کاسکت استفاده کنند چرا که استفاده از کلاه ایمنی نقش مهمی در جلوگیری از آسیب به ناحیه سر در راکبین موتورسوار خواهد شد.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر، راکبین موتورسیکلت قبل از استفاده از موتور سیستم روشنایی آن را ارزیابی کنند تا نقصی نداشته باشند و کنترل سیستم روشنایی موتور عامل اصلی در عدم تصادفات است که باید دقت شود.

رئیس اداره کنترل و نظارت جاده‌ای پلیس راه استان زنجان ابراز کرد: موتورسواران اجازه تردد در آزادراه‌ها را ندارند که گاها تردد موتورسواران در آزادراه‌ها مشاهده می‌شود و این تخلف محسوب می‌شود.

میناخانی افزود: درباره خودروها نيز باید گفت طی چند روز گذشته موارد تخلفی که مشاهده شده درباره سرنشین اضافه در خودرو است و نشاندن اطفال در صندلی جلو خطرناک و ممنوع است.

وی گفت: سوار کردن اطفال کمتر از ۱۲ سال در صندلی جلو ممنوع بوده و در ترمزهای ناگهانی و تصادفاتی که رخ می‌دهد صدمات جبران ناپذیری به کودکان وارد می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر