logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۶۴۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت:

۱۲ فروردین نشانه مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی است

۱۲-فروردین-نشانه-مردم-سالاری-در-نظام-جمهوری-اسلامی-است-
مشارکت مردم در تمام عرصه‌های باعث پیشرفت جامعه می‌شود و این اتفاق از ۱۲ فروردین‌ماه نشانه مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی بوده در ایران آغاز شده اسن.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  روز ۱۲ فرودین ماه که روز همه پرسی جمهوری اسلامی است در این روز فرخنده ۹۸درصد مردم کشور به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و  ۱۲ فرودین ماه یک نقطه عطفی در تاریخ کشورمان و نظام دارد.

بیشتر بخوانید

اگر تاریخ کشورمان ایران را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که مردم با جان و دل در سال ۵۸ به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و از دوره هخامنشیان، دوره ساسانیان تا دوران قاجاریه همه اشراف بر کشور حاکم بودند و خود اربابان و شاهان برای کشور تصمیم می‌گرفتند و نظر مردم ارجعیت نداشت.

روز ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ برگ تاریخ کشورمان برگشت و حاکمیت از حاکمان جدا شد و رای مردم هویت پیدا کرد و حضرت امام(ره) انتخاب را برعهده مردم گذاشتند که در حد یک کلمه بیان شود که آیا نظام جمهوری اسلامی راخواهان هستند یا خیر؟ که ۹۸درصد مردم آگاه به این نظام رای آری دادند و نظام نوپای جمهوری اسلامی شروع به رشد و نمو کرد.

حاکمیت مردم همان آرای مردم بود و در ۴۵ سالی که از عمر باشکوه انقلاب افتخارآمیز جمهوری اسلامی می‌گذرد قریب به ۴۲ انتخابات در کشور تشکیل شد و این مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

در روز ۱۲ فروردین‌ماه سال ۵۸ نظام جمهوری اسلامی نظام با مشارکت و رفراندوم مردمی معنا گرفت و این همه پرسی به جامعه سمت و سوی خاص داد چرا که مشارکت مردم در امور مختلف جامعه امری مهم و حیاتی است.

در انتخابات ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ رای و مشارکت مردم رنگ گرفت چرا که در واقعیت نیز صاحب اصلی انقلاب مردم هستند و برای پابرجا ماندن آن نیز شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شده است.

در همه‌پرسی انجام شده در سال ۵۸ مردم ایران نشان دادند که برای سرنوشت و مدیریت کشور خود تصمیم می‌گیرند و در طول ۴۵ سالی که از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی می‌گذرد انقلاب اسلامی هنوز استمرار دارد.

 مردم همیشه در صحنه انقلاب در تمام عصرها و اتفاقات مهم در کشور اعم از انتخابات، جنگ ۸ سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و هجمه‌های ویروسی کرونا حضور موفقی در صحنه داشتند و این تلفیق شدن حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت را می‌رساند که امری مهم در جامعه و نظام است.

تلفیق حاکمیت با مردم و بالعكس امری مهم در نظام جمهوری اسلامی است و مردم نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و مردم سالاری دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

یادداشت: حجت‌الاسلام حسن بیگدلی

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر