logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۶۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماه نشان خبر داد:

اجرای پویش ملی چشم به راهیم در سطح استان زنجان

اجرای-پویش-ملی-چشم-به-راهیم-در-سطح-استان-زنجان-
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان با بیان اینکه پویش ملی چشم به راهیم برای سومین سال متوالی در حال اجرا است، گفت: این طرح از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» پویش ملی چشم به راهیم همزمان با سراسر کشور، در استان و همچنین شهرستان‌ها در حال اجرا است و این طرح از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در روزهای پایانی و آغازین سال نو، آمار تردد در جاده‌های کشور بدلیل سفرهای نوروزی بالاست و بخش اعظمی از تصادفات و فوتی‌ها و جرحی‌ها بدلیل عدم رعایت رانندگی ایمن در بستر جاده‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌نشان افزود: این پویش با هدف ارتقاء ایمنی سفر و کاهش سوانح جاده‌ای در حال اجرا است.

جعفری افزود: در سطح استان، مجتمع‌ خدماتی رفاهی پارسیان واقع در کیلومتر ۲۲ آزادراه زنجان - قزوین میزبان این پویش است و رانندگان و مسافران علاوه بر توقف و رفع خستگی و استراحت، با برنامه‌های متنوعی که محوریت آن فرهنگ و آموزش رانندگان در زمینه رعایت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی است، روبرو می‌شوند. 

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که علاوه بر این طرح، پویش شصت سی نیز در حال اجر است، به این معنا که ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد و رانندگان بدلیل عجله برای رسیدن به مقصد، بدون رفع خستگی به رانندگی ادامه می‌دهند و این پتانسیل وقوع سانحه را افزایش می‌دهد، وی گفت تمام این پویش‌ها در راستای فرهنگ سازی رانندگی بوده و نتایج مثبتی نیز داشته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر