logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۶۲۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان:

صبر و استقامت از ویژگی‌های بارز حضرت خدیجه(س) بود

صبر-و-استقامت-از-ویژگی‌های-بارز-حضرت-خدیجه(س)-بود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان با بیان اینکه صبر و استقامت از ویژگی‌های بارز حضرت خدیجه (س) بود گفت: حضرت خدیجه (س) در برابر فشار‌های همسایگان مشرک و زنان متعصب آن زمان و در برابر محاصره اقتصادی که وجود داشت صبر و استقامت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: صبر و استقامت از ویژگی‌های بارز حضرت خدیجه (س) بود و ایشان در برابر فشار‌های همسایگان مشرک و زنان متعصب آن زمان و در برابر محاصره اقتصادی که وجود داشت صبر و استقامت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه گفت: حضرت خدیجه در واقعه شعب ابی‌طالب نقش مهم و بسزایی را ایفا کرد و از همه مهم‌تر انیس و غم‌زدای پیامبر اکرم (ص) بودند و سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) ارزش‌های پیامبر(ص) را به خوبی درک می‌کرد و در برابر ارزش‌ها و ظواهر دنیوی به کمالات انسانی توجه می‌کردند.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه گفت: حضرت خدیجه (س) تمام دارایی خود را فدا کرد و درک ایشان از جایگاه پیامبر اکرم (ص) زمینه‌ساز شد که ایشان فریب ظواهر و زرق و برق دنیا را نخورد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان برای پایه‌گذاری یک تمدن بزرگ از هیچ کاری دریغ نکرد و تمام دارایی و ثروت خود را صرف این تمدن کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان افزود: حضرت خدیجه (س) موقعیت اجتماعی پیامبر را به خوبی درک می‌کرد و کوچک‌ترین رفتاری که نشانه اظهار برتری بود از خود نشان نداد.

وی مطرح کرد: حضرت خدیجه (س) همیشه پیامبر را تصدیق و تایید می‌کرد و از هیچ تلاشی در این زمینه فرو‌گذاری نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: ایشان تمام درآمد خود را برای اعتلای پرچم اسلام در اختیار پیامبر قرار داد.

وی یاد‌آور شد: حضرت خدیجه (س) همیشه با چهره خندان غم از چهره حضرت محمد(ص) می‌زدود و به عنوان یک یاور و به سان یک وزیر ایشان را یاری می‌دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان گفت با تعبیر سخنان ابن‌هشام گفت: حضرت خدیجه(س) به پیامبر ایمان آورد و گفتار او این را تصدیق می‌کرد و ایشان را در کار‌ها یاری می‌داد.

وی ابراز کرد: ایشان وسیله آرامش پیامبر بودند و در کارهایش گشایش حضرت محمد(ص) بودند و به عنوان یک مجاهد و مدافع برای پیامبر به شمار می‌آمدند.

حجت‌الاسلام رحمانی با استناد به سخنان امام صادق (ع) گفت: پیامبر ۵ سال در مکه به صورت پنهانی زندگی می‌کرد و در وحشتناک‌ترین عصرها یعنی در عصر جهل و گمراهی تقیه کردند.

وی اظهار کرد: بعد از آشکار شدن مأموریت، جانانه در کنار پیامبر(ص) ایستاد و از ایشان دفاع کرد و کارها و اقدامات شایان ذکری را برای اسلام انجام داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر