logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۶۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت جاده‌ای پلیس راه زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

۳ فوتی بر اثر تصادفات جاده‌ای از آغاز طرح نوروزی در زنجان

۳-فوتی-بر-اثر-تصادفات-جاده‌ای-از-آغاز-طرح-نوروزی-در-زنجان-
رئیس اداره کنترل و نظارت جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه بیشترین آمار علت تصادفات جاده‌ای در اثر خستگی، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در مسیر ثبت شده است گفت: از آغاز طرح نوروزی پلیس راه تاکنون ۳ فوتی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

مهدی میناخانی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بیشتر تصادفات تخلف حادثه‌ساز سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی و خواب‌آلودگی رانندگان گزارش شده است که متاسفانه بیشترین آمار تصادفات را در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان در بر دارد گفت: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز الگوی سفر از روز به شب تغییر کرده است و این موضوع به نوبه خود نگرانی‌هایی را در بروز خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان هنگام رانندگی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ضامن سلامت خود و دیگران در جاده‌ها هستند اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه استان زنجان از 24 اسفندماه در جاده‌های مواصلاتی آغاز شده و تا پایان روز 14 فروردین ماه سال 1403 ادامه خواهد داشت که متاسفانه از آغاز طرح تاکنون ۳ فوتی در اثر تصادفات جاده‌ای گزارش شده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت جاده‌ای پلیس راه زنجان عنوان کرد: از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود برنامه مناسبی برای سفر داشته و در صورت تردد در شب به نکات توجه داشته باشند و در زمان خستگی ۱۵ دقیقه استراحت را مد نظر قرار داده تا سفری ایمن برای خود، سرنشینان و دیگران در جاده‌ها رقم زنند.

میناخانی اضافه کرد: هر چند تردد در جاده‌های استان اکنون نسبت به روزهای آخر سال کاهش یافته است اما ترافیک در آزاد راه‌های زنجان _ قزوین و زنجان_ تبریز نسبتا سنگین است.

وی تاکید کرد: رانندگان بر بستن کمربند ایمنی توجه لازم داشته باشند و نبستن کمربند ایمنی در بین سرنشینان عقب خودرو نمود بیشتری دارد و بیشترین آسیب را در بروز حوادث به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ ]
ممنون موج رسا واقعا رساییییییییییییی
[ نام : ] [ ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ ]
متاسفانه عید نوروز خیلی ها تو جاده‌ها بیخود پلاس هستند
[ نام : ] [ ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ ]
ممنون بابت اطلاع رسانی های خوبتون
فرم ارسال نظر