logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۶۲۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان:

ملی شدن صنعت نفت ایران را به کشوری قوی‌تر تبدیل کرد

ملی-شدن-صنعت-نفت-ایران-را-به-کشوری-قوی‌تر-تبدیل-کرد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان با بیان اینکه ملی شدن صنعت نفت، ایران را به کشوری قوی‌تر تبدیل کرد گفت: ایستادگی در برابر مشکلات، هویت‌ سازی ملی و افزایش روحیه خودباوری از جمله آثار ملی شدن صنعت نفت است.

علی‌ خان‌محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ملی شدن صنعت نفت، ایران را به کشوری قوی‌تر تبدیل کرد و ایستادگی در برابر مشکلات، هویت‌سازی ملی و افزایش روحیه خودباوری از جمله آثار ملی شدن صنعت نفت است

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت بوده که نقطه عطفی در مبارزات سیاسی ملت ایران است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان افزود: در سال ۱۲۸۱ توسط مظفرالدین شاه قرارداد دارسی ما بین حکومت انگلیس و ایران بسته شد.

وی مطرح کرد: طی این قرارداد تمام امتیازات کشف، استخراج و بهره‌برداری و فروش نفت به مدت ۶۰ سال در اختیار انگلیس قرار گرفت.

حجت‌الاسلام خان‌محمدی بیان کرد: بر این اساس نفت که سرمایه عظیم و ثروت ملی بوده، این نعمت خدادی در اختیار کشور‌های خارجی قرار می‌گرفت.

وی عنوان کرد: پس از برکناری رضا شاه پهلوی، به وسیله افراد روشن فکر آن زمان از جمله محمد مصدق و حمایت‌های آیت‌الله کاشانی و شهید نواب صفوی صنعت ملی شدن نفت به وقوع پیوست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان گفت: همچنین برگزاری تجمعاتی که آیت‌الله کاشانی هدایت و رهبری آن را بر عهده داشت از عوامل موثر در صنعت ملی شدن نفت بود.

وی اظهار داشت: با وجود همه این تلاش‌ها و تجمعات سرانجام در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ مجلس این طرح را بدون رای مخالف تصویب کرد.

حجت‌الاسلام خان‌محمدی بیان کرد: بعد از تصویب طرح، تمام عملیات استخراج و اکتشاف و بهره‌برداری در دست ایرانیان قرار گرفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر