logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۶۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آیت‌الله حسینی‌زنجانی در گفت‌وگو با موج رسا:

یکی از افتخارات تشیع پاسخگو بودن به نیازهای روز بشر است/ متاسفانه عده‌ای درصدد تضعیف جایگاه ولایت هستند/ این مخالفت‌ها به ریشه‌های تاریخی برمی‌گردد

یکی-از-افتخارات-تشیع-پاسخگو-بودن-به-نیازهای-روز-بشر-است-متاسفانه-عده‌ای-درصدد-تضعیف-جایگاه-ولایت-هستند-این-مخالفت‌ها-به-ریشه‌های-تاریخی-برمی‌گردد

مرجع عالیقدر اهل تشیع با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی گفت: یکی از افتخارات تشیع پاسخگو بودن به نیازهای روز بشر است.

آیت‌الله العظمی سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تبریک عید غدیر به تمام شیعیان جهان و با اشاره به اهمیت ولایت در جامعه اسلامی اظهار کرد: ما پیغمبر بزرگ اسلام را به عنوان اینکه که تکیه گاه آن حضرت وحی بوده و به علم لایزال الهی اتصال داشته قبول داریم چرا که کامل‌ترین تکالیف را برای بشر به ارمغان آورده است یعنی اگر ما وحی و ارتباط با خدا را علت مختصه بعثت انبیا می‌دانیم باید علت مغریه نیز همان باشد.

وی افزود: مگر می‌شود پیامبر اسلام با وحی کار خود را آغاز کند و در وسط کار همه چیز را ناقص رها کند و بگوید به غیر وحی رجوع کنید.

مرجع عالیقدر اهل تشیع با تاکید بر اینکه ادامه وحی در امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: نزدیک به 300 سال است که یکی از افتخارات تشیع این است که در قالب روایاتی که از آن بزرگواران برجای مانده جوابگوی نیازهای بشر بوده است با وجود تنگنا، خفقان و اقداماتی که برای جلوگیری از نشر معارف اهل بیت(ع) انجام می‌شد اما روایاتی داریم که می‌توانیم مشکلات روز را نیز با آنها حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ولایت تصریح کرد: اگر ما مکتب وحی را قبول داریم آن چیزی که آغازش با وحی بوده ادامه آن نیز باید با وحی باشد بنابراین باید گفت که مقام امامت الهی بوده و مردمی نیست یعنی خداوند باید آن را بعد از پیامبر تعیین کند.

آیت‌الله العظمی حسینی زنجانی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای درصدد تضعیف جایگاه ولایت در جامعه اسلامی هستند، گفت: این موضوع یک حرکت تاریخی است که بعد از رحلت پیامبر(ص) آغاز شده است یعنی اسلام بعد از رحلت آن حضرت دو شقه شد.

وی با ابراز اینکه اسلام بعد از رحلت پیامبر به دو اسلام محمدی و اسلام اموی تقسیم شد، افزود: نشانه و پایه اسلام محمدی القران کتاب الله و عترتی است اما اسلام اموی فقط متبلور در این جمله خلیفه دوم است که وقتی ما کتاب خدا را داریم نیازی به چیز دیگری نداریم.

مرجع عالیقدر اهل تشیع اظهار داشت: اسلام اموی در واقع همان منطقی است که خلیفه ثانی در مقابل پیامبر ابراز کرد، بنابراین مخالفت‌هایی که امروز با ولایت می‌شود به ریشه‌های تاریخی آن برمی‌گردد که باید به خوبی بررسی شود.

وی عنوان کرد: باید بررسی شود که در ادامه فقط باید به قرآن تمسک شود یا اینکه باید به سنت و عترت پیامبر نیز به عنوان پایه‌های اساسی توجه کرد که به طور یقین پاسخ نیز روشن است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر