logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۶۰۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی ماهنشان خبر داد:

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماهنشان

آغاز-طرح-تشدید-نظارت-بهداشتی-دامپزشکی-در-ماهنشان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان از آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از روز شنبه ۱۹ اسفند ماه در شهرستان ماهنشان آغاز شده است.

ذوالفقار رشیدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: با توجه به اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در شهرستان ماهنشان آغاز شده است، کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از شدت بیشتری برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به طرح تشدید نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان و جلوگیری از شیوع آلودگی‌های ناشی از فساد انواع فرآورده‌های خام دامی و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی از تاریخ ۱۹ اسفند ماه جاری تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی ماهنشان عنوان کرد: در این طرح ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار فعال است، کارشناسان و بازرسان بهداشتی اداره‌ دامپزشکی در بیش از ۷۰ واحد مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان ماهنشان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر، به مدت ۳۲ روز فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: به منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و… از تمام واحد‌های شهرستان در این ایام در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.

رشیدیان تاکید کرد: تمام فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع‌آوری، ضبط و معدوم می‌شود.

وی گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۶۲۲۲۴۳۷ -  ۰۲۴ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر