logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۶۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سفیر سابق ایران در افغانستان:

کشتار در میانمار حاصل موج اسلام هراسی آمریکا است

-کشتار-در-میانمار-حاصل-موج-اسلام-هراسی-آمریکا-است

سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: تعارض مذهبی در این میانمار بیداد می کند و دلیل آن آمریکا و اسرائیل هستند که با ایجاد موج اسلام هراسی و داعش بر این تعارض ها دامن می زنند و باعث کشتار مسلمانان شده اند.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر سابق ایران در افغانستان در گفت و گو با صبح توس، پیرامون فاجعه میانمار اظهار کرد: دولت میانمار به بهانه اینکه مسلمانان این کشور مهاجران غیر قانونی بنگالی هستند دست به کشتار دست جمعی آن ها زده است، این در حالی است که منطقه ای که مسلمانان میانمار در آن حضور دارند جزء منطقه بنگال بوده و دارای سابقه چندصد ساله امپراتوری و حضور مسلمانان است.

وی با اشاره به نقش مهم انگلیس در اختلاف افکنی میان مسلمانان و بودائیان افزود: انگلستان با ترسیم مرزهای جغرافیایی کشور میانمار و بنگلادش باعث تبدیل مسلمانان به یک اقلیت و ایجاد اختلافات میان مسلمانان و بودائیان میانمار شدند که امروز شاهد کشتار دسته‌جمعی مسلمانان این کشور هستیم.

ظهره‌وند تصریح کرد: تعارض مذهبی در این کشور بیداد می کند و دلیل آن وجود جریان های مذهبی تندرو، آمریکا و اسرائیل هستند که با ایجاد موج اسلام هراسی و داعش بر این تعارض ها دامن می زنند و باعث کشتار مسلمانان شده اند.

آتش اختلافات در میانمار دامن چین و هند را خواهد گرفت

این کارشناس مسائل بین‌الملل، چین و هند را دو قدرت نوظهور اقتصادی خواند که جمعیت مسلمان و بودائی زیادی را در خود جای داده اند، ابراز داشت: اختلاف میان مسلمانان و بودائیان می‌تواند به یک فاجعه عظیمی در آسیا تبدیل شود و آتش این اختلافات می تواند دامن هند و چین را نیز بگیرد.

وی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال تداوم حضور خود در منطقه میانمار با ایجاد بحران در این کشور هستند و متأسفانه شاهد آن هستیم که خانم سوچی که توسط آمریکا برنده جایزه نوبل صلح شده است نیز در خصوص این کشتارها سکوت کرده است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بیان کرد: اتفاقاتی از این دست باعث دشمنی بیش از پیش مسلمانان و بودائیان می شود و این اختلافات تأثیرات بلند مدت و مخرب فراوانی دارد.

وزارت خارجه در خصوص کشتار مسلمانان میانمار موضع گیری کند

ظهره‌وند با انتقاد از سیاست خارجه دولت خاطرنشان کرد: متأسفانه در اتفاقاتی همچون کشتار مسلمانان در کشمیر و میانمار شاهد عدم موضع گیری وزارت خارجه هستیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار حمایت از مظلومان جهان باید به سرعت در خصوص این موضوعات موضع گیری کند، این در حالی است که کشورهایی همانند ترکیه که از داعش به صورت رسمی حمایت می کند این فاجعه را محکوم کرده است ولی حتی وزارت خارجه هنوز یک بیانیه علیه این فاجعه انسانی صادر نکرده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر