logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۵۹۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
هوچی‌گری رسانه‌ای یا کم‌ظرفیتی؛

آیا دادستان زنجان به عنوان مدعی‌العموم ورود خواهد کرد؟

آیا-دادستان-زنجان-به-عنوان-مدعی‌العموم-ورود-خواهد-کرد؟
گویا انتخاب تعدادی از نمایندگان توسط مردم به مزاج برخی‌ از کاندیداها خوش نیامده و این افراد اقدام به بداخلاقی‌هایی در فضای رسانه‌ای و مجازی کرده‌اند اما آیا دادستان زنجان به عنوان مدعی‌العموم به این مسئله ورود خواهد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور مردم برگزار شد و نمایندگان منتخب معرفی شدند هرچند در دو حوزه انتخابیه زنجان -طارم و خدابنده انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشید.

بیشتر بخوانید

با این حال گویا انتخاب مردم به مزاج برخی‌ خوش نیامده و در بعضی موارد عده انگشت شماری، اقدام به بداخلاقی‌هایی در فضای رسانه‌ای و مجازی می‌کنند.

بعضی‌ها با بی‌شرمی یکی از منتخبین و حتی استاندار را خطاب قرار داده‌اند و آنها را فراتر از جیره‌خوار یک شخص و چپاولگر ذخایر زنجان اعلام کرده و زنجان را به استانی بی‌صاحب لقب داده‌اند.

نکته قابل توجه اینکه یکی از این مدعیان، بعد از انتشار تهمت‌های خود، ادعای پاسخگویی در مراجع قضایی را اعلام کرده است! با انتشار این مطلب این سئوال در اذهان عمومی ایجاد می‌شود که دستگاه قضا با این ادعا چه کرده یا می‌کند؟

البته واضح است که برخی به دلیل جو رقابتی و استرس‌ها و هزینه‌هایی که در تبلیغات انتخاباتی متحمل شده، سعی می‌کنند با الفاظی نامحترم اندکی از رنجش خاطر خود و صد البته فشار روحی و روانی حاصل از شکست در عدم انتخاب خود توسط مردم را با نوشتن متنی و انتشار در فضای مجازی و قرار دادن در مقابل دید مردم و اذهان عمومی، بکاهند. 

اما آنچه مهم است و عیار افراد را در عرصه‌های مختلف نمایان می‌کند ادب و ظرفیت مواجه با مسائل مختلف اجتماعی است.

با این حال سوالاتی از دادستان استان زنجان که زنده کننده حق و حقوق مردم است و در جایگاهی قرار دارد که به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به این موضوع ورود یابد وجود دارد؛ و آن اینکه آیا با این ادعای افراد که در فضای رسانه‌ای عمومی اعلام می‌کنند «ما ابایی از گفتن موارد حقوقی و قضایی نداریم و حاضر به ارائه مدارک و مستندات در مراجع رسمی قضایی هستیم!!!» آیا دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم به این مسئله ورود خواهد کرد؟

آیا لازم نیست مدعی‌العموم در چنین برهه حساسی که عده‌ای دانسته یا نادانسته با طرح مسائل حاشیه‌ای این چنینی می‌خواهند اعتماد مردم را نسبت به مجلس و نظام؛ همسو با برخی جریان‌های معاند، خدشه‌‌دار می‌کند؛ ورود یابد؟ و مردم را از این ورود مطلع کند؟ البته شاید ورود داشته و بنا به مصالحی علنی نکرده اما با توجه به رسالت اطلاع‌رسانی که رسانه‌ها و پایگاه خبری موج‌رسا دارد ما نیز مشتاق انتشار این موارد هستیم. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر