logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۵۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اعلام نتایج انتخابات در استان زنجان

اعلام-نتایج-انتخابات-در-استان-زنجان
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اعلام آماری از نتایج انتخابات گفت: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم مصطفی طاهری با بیشترین رای پیشتاز است اما هنوز نتایج شمارش تعدادی از صندوق‌ها نهایی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی امروز با حضور در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور باشکوه و حماسی مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت و حمایت از نظام و انقلاب گفت: در خصوص نتایج تا این لحظه طبق صورت جلسات شعب و سامانه جامع انتخابات آمار اعلام می‌شود و آمار نهایی منوط به تنظیم صورتجلسات و تایید هیأت نظارت استان است.

بیشتر بخوانید

وی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزود: رقابت بین دو کاندیدا بود که نفر اول حجت‌الاسلام جواد جعفری با ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۸.۸۸ درصد آرا توانست به مجلس خبرگان رهبری به عنوان منتخب مردم استان زنجان راه یابد و حجت الاسلام اسماعیل نوری نیز ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ رای و ۳۴.۱۲ درصد آرا را کسب کرد.

وی در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان،‌ گفت: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز تعدادی از صندوق ها نهایی نشده است ولی تاکنون مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و ۲۷.۲۷ درصد آرا منتخب شد و ۲ نفر بعدی به مرحله دوم راه می یابند که شامل نبی الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۷ رای و کسب ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای با ۱۱.۱۵ درصد آرا است که به مرحله دوم راه یافتند و باید تعداد صندوق های باقیمانده هم نهایی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از حوزه انتخابیه ابهر،‌خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و نفر دوم نیز سید جمال طاهری ۲۰ هزار و ۴۵۷ رای شامل ۲۶.۶ درصد آرا را کسب کرد.

وی اذعان کرد: از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه است و امیر نظری نیز ۱۱ هزار و ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا را کسب کرد.

رفیعی اضافه کرد:‌ از حوزه انتخابیه خدابنده نیز هیچ یک از کاندیداها واجد راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی نشدند و دو نفر با بالاترین رای به مرحله دوم راه می‌یابند که سعید رفیعی با ۱۵ هزار و ۹۴۹ و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای به مرحله دوم راه یافتند و هیچکسی ۲۰ درصد آرا را کسب نکرد.

گفتنی است فعلا نتاج قطعی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات و همچنین تعداد نهایی رای در حوزه انتخابیه زنجان و طارم اعلام نشده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر