logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۵۸۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان:

۳۰ درصد از راه‌های مواصلاتی ماهنشان آسفالت نیست

۳۰-درصد-از-راه‌های-مواصلاتی-ماهنشان-آسفالت-نیست-
رئیس اداره راهداری ماهنشان با بیان اینکه طول محورهای مواصلاتی این شهرستان بیش از ۹۱۲ کیلومتر است گفت: در حال حاضر از ۳۰ درصد مجموع کل راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان هنوز آسفالت نشده است.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: میزان ساخت راه‌های شهرستان ماه نشان پس از انقلاب اسلامی رشد شش برابری داشته و اکنون بجز راه‌ ارتباطی ۳۷ روستا که در حوزه تقسیمات سیاسی شهرستان قرار دارند بقیه روستاها از نعمت آسفالت برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره راه شهرستان ماه نشان تصریح کرد: با توجه به اینکه امور راهداری تعدادی از روستاهای بخش زنجان‌رود نیز بر عهده اداره راهداری شهرستان ماه نشان است تعداد ۴ روستا هم از بخش زنجان‌رود فاقد راه آسفالته می‌باشند. 

وی تصریح کرد: ردیف اعتبارات بحث آسفالت و زیرسازی جاده‌های روستایی چند سالیست که از ردیف های استانی تعیین می شود افزود که به این دلیل نقش کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها بسیار پررنگ و دارای قدرت مانور در این زمینه شده است. 

جعفری ادامه داد: هر ساله رقمی برای اعتبارات مربوط به حوزه راه اختصاص می یابد که تلفیقی از محل‌های مختلف یعنی حقوق دولتی معادن، اعتبارات استانی و ... می‌باشد که در سال جاری با عنایت ویژه فرماندار شهرستان و بدلیل اینکه عمده دلیل خرابی های راهها بدلیل تردد بی‌رویه کامیون‌های حمل بار معادن صورت می گیرد، بخش اعظمی از حقوق دولتی معادن به حوزه راه اختصاص یافت تا طی یک دوره سه ساله شاهد جهش و ارتقای کیفی و کمی راههای ماه نشان باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای فصل و سال کاری برنامه‌های پیشنهادی را به فرمانداری شهرستان اعلام می‌کنیم و با توجه به اولویت روستاها اعم از تعداد خانوارها و ... ترتیب اجرا نیز معین می شود. 

این مسئول تصریح کرد: بر اساس این بودجه ریزی، برای سال کاری و فصل کاری بعدی از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پیمانکاران فراخوانده می‌شود و از طریق سیستم مناقصه پیمانکاران حائز صلاحیت مشخص می‌شوند. 

رئیس اداره راه شهرستان ماهنشان گفت: در سال جاری رویکرد دولت محترم تمرکز بر مناطق کم برخوردار بود و امسال نسبت به سال گذشته عملکرد ما در حوزه ساخت و روکش آسفالت راههای اصلی و روستایی، ۴ برابر شاهد رشد بود. 

وی تاکید کرد: امید است در سال‌های آینده ما این عدد را افزایش دهیم و بخشی از محرومیت و کم برخورداری شهرستان ماه نشان را در حوزه راه جبران نماییم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر