logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۵۸۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

شیوه جدید کلاهبرداران مجازی با «طرح کالابرگ فجرانه»

شیوه-جدید-کلاهبرداران-مجازی-با-«طرح-کالابرگ-فجرانه»-
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری از طریق لینک‌های آلوده رو به افزایش است گفت: شیادان در قالب «طرح کالابرگ فجرانه» کلاهبرداری می‌کنند.

سیداحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه لینک‌های آلوده در قالب «طرح کالابرگ فجرانه» امروزه بیشتر شده است گفت: همشهریان در این مورد دقت لازم را داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در مورد بحث انتخابات و افراد کاندید باید در نظر داشت افرادی دنبال سود جویی و کلاهبرداری در مورد آخرین اخبار مربوط به کاندیدها هستند که از این طریق لینک‌های آلوده منتشر و فرد با وارد شدن به لینک مربوطه در واقع اطلاعات گوشی و حساب بانکی وی توسط کلاهبرداران هک می‌شود. و به این طریق اطلاعات شخصی و حساب بانکی دردسترس کلاهبرداران قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد: از جمله خطراتی است که در ایام انتخابات حساب بانکی افراد را تهدید می‌کند استفاده از لینک‌های آلوده است. 

موسوی ابراز کرد: برای جلوگیری از اقدامات افراد سودجو وزارت کشور سایتی برای استفاده اقشار مردم برای شناخت کاندیدها قرار داده است که با ورود به سایت می‌توانند نسبت به کاندید مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری با طراحی یک متن در قالب خبر و اطلاع‌رسانی درباره نحوه دریافت کالابرگ به همشهریان لینکی جهت استفاده از خدمات درانتهای متن قرار می‌دهند غافل از آنکه لینک ارسال شده آلوده بوده و اطلاعات کاربر و حساب بانکی فرد را تهدید می‌کند و برای کاربران مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکید کرد: ممکن است شیادان فضای مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ و یارانه بخواهند از شهروندان سو استفاده و کلاهبرداری کنند و مردم نیز باید نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند تا گرفتار افراد سودجو نشوند.

موسوی ابراز کرد: همچنین افراد فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورند و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله دریافت یارانه ،کالابرگ ارسال می‌شود توجه داشته و از آن پرهیز کنند.

وی گفت: کلاهبرداری‌ها از طریق لینک‌های آلوده صورت می‌گیرد زمانی که این لینک‌ها در اختیار پلیس فتا قرار گیرد این لینک‌ها فیلتر می‌شوند و از طریق شکایت‌هایی که صورت می‌گیرد توسط پلیس فتامورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد: همشهریان توجه داشته باشند از هر اپلکیشنی در گوشی استفاده نکنند که در صورت مشاهده پیام از افراد شناس و حتی ناشناس لینک‌های مربوطه را باز نکرده و به اشتراک نگذارند.

موسوی افزود: در واقع کلاهبرداران در این روش در صفحه ورود تلگرام، شماره فرد قربانی را وارد می‌کنند و بدین شیوه پیامکی از سرور تلگرام برای فرد مذکور ارسال می‌شود و در صورت فریب خوردن و ارسال کد برای درخواست کننده، بصورت کاملا مستقیم در هک شدن حساب کاربری خود نقش ایفا می‌کند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکید کرد : به دلیل نصب بدافزار توسط کاربر در گوشی، امکان دسترسی به حساب کاربری فراهم می‌شود. این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که نصب نرم افزار از طریق لینک‌های دریافتی کار خطرناکی است و بایستی فقط از طریق نرم افزارهایی همچون کافه بازار یا گوگل پلی نسبت به نصب نرم افزار بر گوشی اقدام شود.

موسوی گفت: برقراری ارتباط تلفنی با مرکز فوریت‌‌های سایبری یکی از آسان‌ترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با پلیس فتا است که پلیس فتا با شناسایی لینک‌های آلوده از دسترس قراردادن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس 096380 و مراجعه به سایت پلیس فتا مشکلات مربوطه را با مرکز فوریت‌های سایبری، با کارشناسان پلیس ‌فتا ارتباط برخط برقرار نمایند و موارد مرتبط با کلاهبرداری‌های اینترنتی را گزارش کنند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر