logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۵۷۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
داوطلبان نمایندگی مجلس در جایگاه پاسخگویی_۴؛

آیا طرحی برای بهتر شدن اوضاع محور‌های مواصلاتی زنجان دارید؟

آیا-طرحی-برای-بهتر-شدن-اوضاع-محور‌های-مواصلاتی-زنجان-دارید؟
محور‌های مواصلاتی زنجان به لحاظ وقوع تصادفات منجربه مرگ، نبود آسفالت مناسب و روشنایی، ادامه پروژه‌های چهاربانده شدن و سایر موضوعات دارای مشکلاتی هستند و همواره مردم را به چالش می‌کشند اما آیا داوطلبان نمایندگی مجلس طرحی برای بهتر شدن اوضاع محور‌های مواصلاتی استان دارند؟

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» جاده‌های استان زنجان همواره قربانی می‌گیرند و حتی برخی از جاده‌ها همانند جاده ابهر - قیدار به دلیل کم عرض بودن و تردد زیاد در آن طی چند سال گذشته به یکی از پرحادثه‌ترین مسیر‌های ارتباطی استان تبدیل شده، به طوری که بیش از ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال جاری در این مسیر به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید

همین‌طور محور زنجان به قره‌پشتلو، محور زنجان به میانه از جمله محورهایی هستند که حجم تصادفات منجر به مرگ در این جاده‌ها نیز به دلیل حجم تردد بالای خودروهای عبوری استان‌های همسایه شمالغربی و همین‌طور تردد خودروهای روستاهایی که در نزدیکی این محور‌ها قرار دارند به وقوع می‌پیوندد.

با اینکه چهاربانده کردن این دو محور به دلیل حوادث رخ داده، بارها جز سوژه‌های داغ خبری رسانه‌ها بوده اما تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است. 

از سویی دیگر به راحتی می‌توان با فاصله گرفتن از شهر و حرکت به سمت جاده قدیم زنجان به میانه یا آزاد راه زنجان تبریز برخی از کمبودهایی که کاملا مشهود و ملموس است را مشاهده کرد، به طوری جاده قدیم زنجان به میانه از سمت خروجی زنجان فقط و فقط در 5 تا 6 کیلومتری ابتدایی دارای روشنایی است یا فقط در همین چند کیلومتر این محور چهار بانده شده است سال‌های سال است که پروژه چهار بانده شدن از این استان تا سرچم جز دستور کار راه و شهرسازی است که همچنان بی‌نتیجه مانده است آسفالت این محور نیز به قدری خشک است که با عبور از آن حس گذر از مسیرهای سنگلاخی به انسان دست می‌دهد.

از سویی دیگر آزادراه زنجان به تبریز نیز جز مسیرهایی است که شرایطی همانند جاده قدیم زنجان به میانه دارد این محور نیز در چند کیلومتری دارای روشنایی و در ادامه فاقد هرگونه تیرهای برق روشنایی است، وضعیت آسفالت محور نیز مناسب نیست اما آنچه که مشاهده می‌شود و ملموس است در آزادراه زنجان به قزوین وضعیت به تناسب بهتر است که شاید نزدیکی به پایتخت یکی از علل رسیدگی بیشتر مسئولین به این آزادراه باشد، اما چرا باید تفاوت در وضعیت آزادراه‌های استان وجود داشته باشد؟

علاوه بر این سرعت پیشرفت پروژه‌ها در محوری همانند سلطانیه، قیدار و کبودرآهنگ کند بوده و لاک‌پشتی در حال پیشروی است در صورتی که اگر پروژه سریع‌تر تکمیل و به اتمام برسد تحولی در بخش کریدورهای حمل و نقلی کشور ایفا خواهد کرد.

شاید اگر ریز شویم و به بررسی بپردازیم تمام محورهای مواصلاتی استان همین مشکلات را داشته باشند و کاملا برای همه هم‌استانی‌ها نیز این موضوعات ملموس است. 

البته نباید ناگفته بماند در طول چهار دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در تمام حوزه‌های آب، کشاورزی، گازرسانی، معدن، صنعت و محور‌های مواصلاتی و راه‌های دسترسی روستایی و هزاران کار عظیم و چشمگیر دیگر در استان زنجان انجام گرفته و مردم کاملا با پوست و گوشت و استخوان خود این پیشرفت‌ها را دیده و لمس کرده‌اند و از قبل همین پیشرفت‌ها وضعیت زندگی و رفاه و آسایش مردم نسبت به گذشته چند برابر شده و همین امور، امید را در دل مردم برای بهتر شدن بیش از پیش زنده‌تر کرده است.

با تمام این‌ها سوال از داوطلبان نمایندگان مجلس این است آیا برای حل معضلات محور‌های مواصلاتی استان برنامه‌ریزی دارید؟

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر