logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۵۵۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حوادث رانندگی 2 فوتی و 3 مصدوم برجا گذاشت

حوادث-رانندگی-2-فوتی-و-3-مصدوم-برجا-گذاشت
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی حادثه ساز است گفت: متاسفانه تصادف دو خودرو در جاده قدیم زنجان به تبریز 2 فوتی و 3 مصدوم برجا گذاشت.

داریوش تقیلو در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حادثه تصادف در  جاده قديم زنجان_تبريز _ سه راهي سرچم به وقوع پیوسته است گفت: این حادثه صبح امروز اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: متاسفانه این حادثه 2 فوتی و 3 مصدوم داشته است و کدهای 3 سلطان آباد، ایده‌لو و حصار برای کمک‌رسانی و انجام اقدامات اولیه پزشکی در محل حاضر شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: تمام مامورین حاضر در محل حادثه به صورت دقیق به افراد حادثه دیده یاری رساندند. 

تقی‌لو ابراز کرد: در پي برخورد دو دستگاه خودرو 3 نفر دچار مصدوميت شده بودند که توسط کدهای اعزامی بعد از ارزيابی اوليه واقدامات درمانی لازم به بيمارستان موسوی منتقل شدند و 2نفر فوتی تحويل عوامل انتظامی شده است. 

وی گفت: در صورت بروز حادثه در جاده‌ها هموطنان در حفظ خونسردی با شماره 115 تماس حاصل نمایند و  اطلاعات اولیه راجع به تصلادف را با مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی در میان بگذارند. 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: باید در نظر داشت که کمک‌های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی است که برای نجات جان مصدوم یا جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مصدوم که بلافاصله پس از وقوع حادثه و قبل از رسیدن اورژانس بر روی شخص مصدوم تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده صورت می‌گیرد. 

تقی‌لو تاکید کرد: در هر موقعیت اورژانسی برای کمک‌های اولیه باید ابتدا صحنه را از نظر برقراری ایمنی و امنیت ارزیابی کند و سپس به ارزیابی بیمار از سر تا نوک انگشتان پا بپردازد.

وی گفت: در راستای انجام کمک‌های اولیه، ماهیت آسیب یا بیماری را ارزیابی و اولویت‌های مراقبتی مورد نیاز را تعیین کنید. اگر به نظر می‌رسد مصدوم بیهوش شده، ابتدا پاسخ دهی بیمار را بررسی کنید. برای این کار با صدای بلند او را صدا کنید و شانه‌اش را محکم تکان دهید. در صورت عدم پاسخ گویی مصدوم، آماده انجام احیا شوید.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر