logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۵۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه حضرت رینب کبری(س) در گفتگو با موج‌رسا:

امام‌حسین(ع) نمونه یک انسان برجسته در تقوا است

امام‌حسین(ع)-نمونه-یک-انسان-برجسته-در-تقوا-است
کارشناس حوزه علمیه حضرت رینب کبری(س) با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن امر و به معرف و نهی از منکر بود گفت: امام‌حسین(ع) نمونه یک انسان برجسته در تقوا است.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امام حسین(ع) از کودکی به اخلاق برتر و شجاعتی بی‌نظیر شناخته شد و از جوانی به عنوان نمونه‌ای از ایثار و فداکاری در راه امر به معروف قدم نهادند و اسوه در این راه شناخته شد گفت: امام‌حسین(ع) نمونه یک انسان برجسته در تقوا است.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: وقتی امام حسین(علیه السلام) متوجه برخاستن امامت از سوی مخالفان بی‌عدالت شد، تصمیم گرفتند که با تمام قدرت به مبارزه با ظلم و فساد بپردازند. ایشان با یاران و خانواده‌اش به کربلا رفت و در مقابل نیروهای بی‌عدالت یزید بن‌معاویه ایستادگی نمودند.   

کارشناس حوزه علمیه حضرت رینب کبری(س) عنوان کرد: در روز عاشورا، امام حسین(ع) به همراه 72 یار وفا و خانواده‌ گرامیشان در میدان کربلا حضور داشتند و ایشان به‌دلیل دفاع از اصول و ارزش‌های والای اسلامی به شهادت رسیدند و این عمل ایثار و فداکاری این امام بزرگوار به عنوان یکی از بزرگترین نمونه‌های ایثار و فداکاری در تاریخ اسلام شناخته شده است.  

اسماعیلی ابراز کرد: امام حسین(ع) در راه اسلام، تعالیم قرآنی که نمونه آن امر به معروف و نهی از منکر بود با نثار جان خود و خانواده گرامیشان، از جانب خداوند مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت و امروزه نمونه‌ای از شجاعت، ایثار و شهادت استوار ایشان، برای مسلمانان به عنوان الگویی برای دفاع از حق و ایمان برشمرده می‌شود.   

وی گفت: امام حسین(علیه السلام) به عنوان امام دوم شیعیان و یکی از بزرگترین اهل بیت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)، به دنبال اصلاح نظام اسلامی و مبارزه با ظلم و فساد بودند.   

کارشناس حوزه علمیه حضرت رینب کبری(س) تصریح کرد: ایشان نخستین اقدامات امامت خود را با توجه به عدالت و اقتدار آغاز کرد و از طریق اصلاح و تربیت مردم به ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی پرداختند.   

اسماعیلی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا به همراه یاران با وفا و اهل بیت(ع) به میدان جنگ رفتند و در مقابل نیروهای بی‌دین و بی‌عدالت حاکمان وقت ایستادند هر چند تعداد نیروهای این امام رئوف کم بود ولی دشمن را ناامید کردند.   

وی گفت: شهادت امام حسین(علیه السلام) و یارانش در کربلا، به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام برشمرده می‌شود و ایثار و فداکاری ایشان به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته ایثار و شهادت در تاریخ اسلام و انسانیت به جهانیان معرفی شده است.   

کارشناس حوزه علمیه حضرت رینب کبری(س) اضافه کرد: امروزه برای مسلمانان جهان به عنوان الگویی برای دفاع از حق و ایمان مورد تحسین و تقدیر قرار می‌گیرد.   

اسماعیلی گفت: رفتار امازم حسین(ع) می‌توان به عنوان الگویی برای زندگی و رفتار در مینه‌های مختلف زندگی باشد این الگوها شامل موارد زیر می‌شود امام حسین(ع) به مردم جهان آموخت که باید برای حقیقت و عدالت تا آخرین نفس ایستاد و مبارزه کرد.   

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در مواجهه با ظلم و فساد، شجاعت و استقامت بی‌نظیری نشان دادند و تا آخرین لحظه از زندگی خود، از تسلیم نیرنگ‌های افراد بی‌ایمان نشدند.   

کارشناس حوزه علمیه حضرت رینب کبری(س) تاکید کرد: امام حسین(علیه السلام) حتی در مواجهه با دشمنان نیز، تسامح و مهربانی نشان دادند و به دشمنان خود اجازه دادند حتی آب را از رودخانه برای نوشیدن بیاورند و از خشونت و خشم نسبت به دشمنان خودداری کردند رفتار و اخلاق ایشان نمونه یک انسان کامل است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : به نام مادر ] [ ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ]
سلام درباره امامان خوب برنامه ریزی دارید دستتون درد نکنه اگه ممکنه برنامه ریزی کنید و بیشتر از این متن ها درباره اهل بیت ع بذارید فرزندانمان بیشتر با سیره امامام اشنا شن درباره امامان خوب کار میکنید من به عنوان یک مادر ازتون ممنونم قبلا درباره شهدا کار میکردید خیلی خوب بود متن های با احساسی منتشر میکردید. نویسنده مربوط به شهدا دارید؟؟؟ ازشون استفاده کنید مخصوصا متن هایی که قبلا کار میکردید جذاب بود و راهگشا. متاسفانه احساس میکنم در این مورد کم کار میکنید نسل جدید نیاز دارند با تشکر صدیقه شعبانی از یاسوج
فرم ارسال نظر