logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۵۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا کشور:

حکمرانی سایبری نیازمند اقدامات ملی و زیرساختی است

حکمرانی-سایبری-نیازمند-اقدامات-ملی-و-زیرساختی-است
رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پلیس فتا اقدامات متعددی در راستای بالا بردن سطح آگاهی بین عموم مردم انجام داده است گفت: حکمرانی سایبری نیازمند اقدامات ملی و زیرساختی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سردار وحید مجید در مراسم اختتامیه چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری که در ۱۸ بهمن ماه در زنجان برگزار شد با بیان اینکه استان زنجان در پویش کودکان سایبری عملکرد خوبی داشته است گفت: پویش کودکان سایبری دیرینه و سابقه از سال ۱۳۹۸ در کشور دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: زمانی که بیماری کرونا در جامعه شیوع پیدا کرد مشکلات متعددی در کشور ایجاد شد پلیس فتا درگیر یک سری مشکلات و موضوعات در عرصه سایبری بود که می‌توان به کلاهبرداری‌های اینترنتی در حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد که مردم را دچار مشکل کرده بود.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در بحث رمزهایی که در تبادلات مالی افراد ملزم به استفاده از آن بودند اقدامات زیادی توسط پلیس فتا انجام شد چرا که اعتقاد پلیس فتا بر این است که اگر بخواهیم در حکمرانی سایبری همچو سایر کشورها حرفی برای گفتن داشته باشیم و پیشرفت کنیم باید به دنبال اقدامات ملی و زیر ساختی بود.

سردار مجید عنوان کرد: به دنبال رفع مشکلات عدیده در حوزه فضای سایبری در سطح کشور بودیم که افراد بسیاری به علت عدم آگاهی لازم از فضای سایبری اغلب دچار مشکل بودند و رفع این مشکلات نیازمند بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات در میان مردم است. 

وی اضافه کرد: بعد از ورود کرونا به کشور درگیری دانش آموزان و کودکان با فضای سایبری بیشتر شد و اقدامات متعددی برای بالا بردن سطح سواد رسانه و استفاده از پلتفرم‌ها در بین دانش آموزان و اولیای آنها صورت گرفت.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی کشور ابراز کرد: از سری اقدامات دیگر پلیس فتا در عرصه سایبری می‌توان به قبل از ورود بیماری کرونا به کشور اشاره کرد ارائه رمز پویا به مشترکین بانک‌ها بود که استفاده از رمز پویا در زیرساخت‌های بانکی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سردار مجید افزود: بعد از بیماری کرونا ۷۰ درصد فعالیت‌های مردم مربوط به حوزه فضای سایبری شد و پلیس‌های سایبری اعلام کردند که فعالیت‌ها افراد در حوزه سایبر بیشتر شده و در نتیجه جرائم سایبری نیز افزایش یافته است.

وی گفت: با تلاش‌هایی که در حوزه سایبری توسط پلیس فتا انجام گرفت جرائم سایبری ‌۲۲درصد کاهش پیدا کرد نه تنها جرائم بلکه بستر سایبری نیز توسط پلیس فتا کنترل شد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: با توجه به مقتضیات بیماری کرونا آموزش‌های آنلاین باید صورت می‌گرفت و از پلتفرم‌های زیادی برای آموزش‌های آنلاین استفاده شد و پیام رسان شاد به عنوان بستر مهم در امر آموزش برای دانش آموزان و معلمان معرفی و مورد استفاده قرار گرفتند و در واقع فضایی باز شد تا کودکان وارد فضای مجازی شوند و طی تماس‌هایی که با مرکز پلیس فتا انجام می‌گرفت متوجه «بزه دیدگی» در حوزه آموزش در بستر پلتفرم‌ها شدیم.

سردار مجید گفت: آنچه که در این امر مهم بود شناسایی آسیب‌های ناشی از فضای سایبری در سنین مختلف در جامعه بود تا با شناسایی موارد درصد آسیب‌های ناشی از آن به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: از دیگر خطرات در فضای سایبری به غیر از کلاهبرداری مشخص نبودن هویت افراد می‌باشد اکثر کاربرانی که در فضای سایبری فعالیت دارند هویت مشخصی از خود ندارند دقت لازم به عمل آید بعد از اطمینان از هویت افراد اقدامات لازم انجام شود و درصد تهدیدها در این فضا کم شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر