logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۵۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

حضور مردم در صحنه‌ها منجر به تحقق انقلاب شد

حضور-مردم-در-صحنه‌ها-منجر-به-تحقق-انقلاب-شد
كشوری چون ایران، با اهمیتی كه از نظر استراتژیكی و اقتصادی برای قدرت‌های بزرگ جهان دارد، تحولی سیاسی، مردمی و عظیم به وجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بهترین تعریفی که از 12 بهمن می‌توان کرد سخن حضرت امام خمینی (ره) است در این ایام که ایام الله است در قرآن نیز آمده روزی که قدرت خداوند در جامعه تجلی پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید

12 بهمن روزی است که قدرت، حقیقت و معنویت الهی جلوگر شد و این روز را یوم الله می‌گویند یکی از مصادیق بسیار بارز روز خداوند است.

حکم، قدرت و وعده صادق خداوند آشکار شد خداوند در قرآن فرموده است؛ اگر کسی در راه دین مقاومت کند عاقبت به پیروزی می‌رسد.

انقلاب اسلامی ایران که حضور مردم از تمام اقشار باعث به وقوع پیوستن این حرکت تاریخی در جهان شد و به جهانیان آموخت که حرکت‌های وابسته به مردم موجب انقلاب‌های بزرگ می‌گردد.

در دوران معاصر، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه ی بزرگ قرن، از یكسو معادلات سیاسی استكبار را در ادامه‌ی سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر، یكی از استوارترین رژیم های وابسته را كه از حمایت قدرت‌های بزرگ برخوردار بود، ریشه كن ساخت،

كشوری چون ایران، با اهمیتی كه از نظر استراتژیكی و اقتصادی برای قدرت‌های بزرگ جهان دارد، تحولی سیاسی، مردمی و عظیم به وجود آورد و این جریان سیاسی، یك بار دیگر اسلام را به عنوان یك قدرت تعیین كننده در جهان مطرح نمود و چشم انداز وحدت جهان اسلام، حركت عظیم بازیابی خویشتن خویش، گریز از سلطه، ایستادگی در برابر استعمار كهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیم‌های وابسته و تحمیلی را در سرزمین‌های پر نعمت اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق، بیش از یك میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب در دل‌های جهان خواران پدید آورد.

رهبر بزرگ انقلاب فرمودند؛ دهه فجر برای کشور ما یک فرصت تاریخی بود و ملت ما را از یک حصار بسیار خطرناک خارج کرد. تا وقتی یک ملت در حصار استبداد یک حکومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دین قرار دارد، هیچ چیز زیبا و مطلوبی که زندگی آن‌ها را از لحاظ مادّی و معنوی اعتلاء بخشد و پیش ببرد، نمی‌تواند در بین آن‌ها پا بگیرد.

در آن‌چنان رژیمی، همه جا، پای بیگانه و منافع چپاولگران و اهانت به دین و فرهنگ و هویّت ملی و تضعیف کشور پیدا بود؛ و این طبیعتِ آن رژیمهاست. انقلاب، ملت ایران را از آن حصار خارج کرد و میدان و فرصت داد تا ملت بتواند در فضای آزاد، با اتّکای به خود، با قدردانی از استعداد‌های درونی خود و با به کارگیری همه آحاد مردم در میدان‌های عظیم کشور، خود را نشان دهد.

البته نمی‌توانیم ادّعا کنیم از همه فرصت‌هایی که انقلاب به ما داد، توانستیم درست استفاده کنیم؛ اما می‌توانیم ادّعا کنیم که انقلاب برای کشور ما یک فرصت تاریخىِ بی‌نظیر به وجود آورد و این فرصت همچنان در اختیار ملت ایران است.

حجت الاسلام جواد جعفری/ مدرس حوزه علمیه استان زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر