logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۴۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

دعوت به مشارکت در انتخابات، اهمیت مردم برای حکومت را نشان می‌دهد

دعوت-به-مشارکت-در-انتخابات،-اهمیت-مردم-برای-حکومت-را-نشان-می‌دهد
امام جمعه ابهر گفت: این حق مردم است که در این مدل حکومت اسلامی خودشان سرنوشت خود را تعیین و نظرشان را اعلام کنند و در سرنوشت خود دخالت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته ابهر، با دعوت مجدد از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تصریح کرد: رعایت نظم و یکی از مصادیق تقوا است تا جایی که این موضوع یکی از آخرین وصیت‌های حضرت علی علیه السلام نیز به شمار می‌رود. 

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه یکی از توفیقات ائمه جمعه سراسر کشور در هفته گذشته دیدار با مقام معظم رهبری بود که یک دیدار بسیار شیرین و دلچسب است عنوان کرد: در این دیدار حضرت آقا نکات بسیار مهم و کلیدی را بیان فرمودند که در حوزه‌های مختلف بسیار ارزنده است.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه نکته مهمی که حضرت آقا در این دیدار اشاره کردند مردم بودند ادامه داد: یک بخشی از این سخنان به ما بر می‌گردد که بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری تنظیم روابط بکنیم و افق دید جدید داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه چیزی را که ما فاجعه نیبینیم در نقطه مقابل ایشان یک خطا می‌بینند، گفت: به قول یک حرف معروف نباید خار را در چشم دیگران دید اما تیر را در چشم خودمان نبینیم لذا اگر ما خود را اصلاح کنیم بسیاری از اطرافیان ما نیز اصلاح می‌شوند.

 امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه یکی از شخصیت‌هایی که جذابیت بسیار زیادی برای جوانان دارد و بسیاری از مردم مرید ایشان هستند سردار دل‌ها سردار سلیمانی است عنوان کرد: دلیل این امر نیز این است که می‌بینند انسانی با این عظمت حتی یک میز ندارد که پشت آن بنشیند و همواره در تلاش برای جهاد در راه خداست و در واقع سبکبال است.

 خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه مردم با دین، اخلاق و زهد مشکل ندارند، افزود: بسیاری از مردم هر چند که حضرت آقا را ندیده‌اند اما شیفته شخصیت ایشان هستند دلیل این امر نیز این است که ایشان انسانی پاک و کامل هستند.

 حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه اهمیت دادن به مردم یکی از محوری‌ترین موضوعات دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور بود تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ کشورمان به اندازه دوران انقلاب و امامین انقلاب به مردم توجه نشده که این توجه نیز تنها زبانی نیست.

 حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه حضرت آقا شرکت در انتخابات را علاوه بر تکلیف شرعی حق مردم نیز می‌دانند، اذعان کرد: این امر نیز ناشی از این است که ایشان به مردم اعتماد دارند زیرا حاکمی که به مردم اعتماد ندارد آنها را به حضور در پای صندوق رای دعوت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر