logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۴۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر:

شب لیلة‌الرغائب، شب رغبت به سوی پروردگار عالم است

شب-لیلة‌الرغائب،-شب-رغبت-به-سوی-پروردگار-عالم-است
رئیس اداره تبلیغات شهرستان ابهر گفت: شب لیلة‌الرغائب، شب رغبت به سوی پروردگار عالم است البته که باید تمام لحظات راغب به الله باشیم.

حجت‌الاسلام داود شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ماه مبارک رجب سرتاسر دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است، اذکار و اعمال این ماه انسان را در راه تعالی و رشد معنوی قوت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه اولین شب جمعه ماه رجب را لیلةالرغائب می‌نامند، گفت: منبع این تعبیر ظاهراً به کتاب اقبال می‌رسد، هرچند برخی از راویان در روایت شناخته شده نیستند ولی بعلت اینکه عمل عبادی است و تعارض با اصول دینی ندارد و همچنین انتصاب روایت به رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم مورد توجه قرار گرفته است.

 حجت‌الاسلام شجاعی افزود: اما اصل لیلةالرغائب؛ لیله به معنای شب است و کلمه «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی است که مورد رغبت و میل است. در عرف اشتباهاً شب آرزوها گفته می‌شود ولی واقعیت این است که این شب ، شب رغبت به سوی پروردگار عالم است البته که باید تمام لحظات راغب به الله باشیم.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: در روایت مورد بیان روزه روز پنجشنبه توصیه شده و ۱۲ رکعت نماز بیان شده است که در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان بصورت کامل وارد است و حاصل سخن اینکه انسان باید از تمام لحظات و فرصت‌های بی‌نظیر ماه مبارک رجب کمال استفاده را در مسیر رشد و نیل به اهداف الهی ببرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر